Sprawy techniczne i kolejni Goście.

an Aoine, an 10ú lá de Mhárta 2017

Zainspirowany wesołym słowniczkiem na Kneziowisku, postanowiłem stworzyć coś podobnego dla Polanki. Może nie tak humorystycznego, ale mam nadzieję, że przejrzyście wyjaśniającego niektóre terminy, które mogą nie być dla Was zrozumiałe, lub, które mogliście przeoczyć.

Mam nadzieję, że nowa stronka okaże się dla Was pomocna. W razie czego, będę ją aktualizować zgodnie z Waszymi sugestiami.

* * *

Trochę też bawiłem się z lewą szpaltą bloga, co już pewnie zauważyliście.

Postanowiłem „uwolnić tagi”, jako że tag o tagach już nieużywanych niezbyt spełnia swoją rolę. Kilkakrotnie pojawiły się głosy, że tworzy tylko niepotrzebne zamieszanie i dezorientuje Czytelników.

Przepraszam Kochani. Od teraz tagi będą co najwyżej dodawane, jeśli pojawi się jakaś nowa seria, ale już nie będą chowane, ani dzielone na „zamknięte – otwarte”, „używane – nieużywane”.

Stronkę z tagami zaktualizowałem odpowiednio.

Wydłużyłem również dział z ostatnimi komentarzami (dzięki czemu łatwiej jest teraz prześledzić bieżącą dyskusję), oraz listę najnowszych notek.

Wydłużyłem też listę z tematami, abyście mieli większy ogląd na starsze notki.

* * *

Przy okazji, gorąco zachęcam do zagłębienia się w Polankę i przejrzenia starszych wpisów. Możecie to zrobić za pomocą strzałek „Older Posts” w środkowej szpalcie, na dole pod każdym postem. Można w ten sposób przeglądać posty na całym blogu, bądź w konkretnych kategoriach lub tagach.

Pod tagami, na samym dole macie teraz Archiwalia – rozwijaną listę zawierającą wszystkie moje wpisy od powstania Bloga, podzielone na miesiące, wraz z liczbą wpisów w danym miesiącu.

Niby jest Kalendarz na górze po lewo, ale większość osób korzysta z niego tylko w obrębie bieżącego miesiąca. A dzięki Archiwaliom, będziecie mogli łatwo i szybko odnajdywać interesujące Was, starsze notki. Oba te widgety bardzo ładnie się teraz uzupełniają.

* * *

Na blogowym fanpage’u zarzuciłem stosowanie tagów, gdyż, jak już wspominałem w jednej notce, Facebook rządzi się własnymi prawami i wykorzystywanie tam tagów często prowadziło nie do pokrewnych notek (tak jak chciałem), lecz na zupełne manowce. 

Stąd, nazwy kategorii będą na fanpage’u pisane teraz DUŻYMI LITERAMI, BEZ HASZTAGÓW, zaś ewentualne tagi zaraz obok normalnie. 

Pamiętając o moich anglojęzycznych Gościach (których dzięki dwujęzycznemu fanpage’owi już trochę się pojawiło), terminy w Słowniczku podałem w obydwu językach. Podobnie zaktualizowałem także opisy tutejszych kategorii.

* * *

Jako że kolejna moja audycja na radyjku dotyczyć będzie Dnia św. Patryka i wypada właśnie 17 marca, wzmianka o tym pojawi się na Polance nieco później, kiedy już będę miał nagranie z audycji. Bądźcie cierpliwi. 

A’propos Irlandii… Dzięki mojej nieocenionej przyjaciółce Charlotte, odkryłem niedawno Towarzystwo Irlandzko-Polskie w mieście Cork. Kopalnia irlandzkich aktualności, informacji o Irlandii dla Polaków, oraz o Polsce dla Irlandczyków 🙂 

* * *

Pierwotnie myślałem, żeby wprowadzić tu pewną nowość, ale zrozumiałem, że byłoby mi ciężko ogarnąć ją na fanpage’u, więc raczej z tego zrezygnuję.

Mam nadzieję, że zmiany i Słowniczek Wam się spodobają 🙂

* * *

Na zakończenie tej notki muszę jeszcze wspomnieć, że nowi Goście nadal przychodzą. Napełnia to duszę moją radosnym zaskoczeniem i wdzięcznością bezbrzeżną.

W takim właśnie radosnym i wdzięcznym duchu pragnę powitać Babę Jogę, której przytulna, francuska chatka blogowa przywodzi na myśl miejsce, w jakim kiedyś realnie chciałbym zamieszkać.

Na blogu Baby Jagi królują ciekawe treści oraz poukładany, szeroko pojęty minimalizm formy.

Baba Joga, czyli Agnieszka, posiada też bloga bardziej „światowego”, tak to określę. Poświęconego Jej miejscu zamieszkania. Oba Jej wcielenia są ciekawe i oba polecam.

Godny polecenia jest poza tym blog mojej Siostry Iny: utalentowanej charakteryzatorki, znanej Wam już z Lisiego Pędzla. Reaktywowany po dłuższej przerwie blog Iny jest jakby przedłużeniem Jej stylistycznej pasji…

Po dłuższej nieobecności w blogowym świecie, chciałbym teraz gorąco powitać Sir Absurda z Klechistanu. Miło Cię znowu widzieć. Mam nadzieję, że zostaniesz już na dłużej 🙂

Słowo daję… Tylko od początku tego roku, przez te trzy miesiące odwiedziło mnie chyba więcej nowych osób niż przez ostatnie 2 lata 😀

Go raihb maith agaibh (to ostatnie słówko oznacza podziękowanie dla większej ilości osób)…

Posted on 10 marca 2017, in Polecane/Polankowe. Bookmark the permalink. 39 Komentarzy.

  1. Dreptak Zenon

    Niech przybywa notek, tagów, kategorii, komentarzy, haseł w słowniku, komentatorów i czytelników!!! 😀
    Zmiany są w bardzo pozytywnym kierunku i mi odpowiadają. Szczególnie „dyskusje w gaju” i archiwum. Za to kompletnie nie rozumiem nadal tego skomplikowanego systemu otagowania. Normalnie to tagi powinny być pod notką, żeby można sobie było wyświetlić po ich kliknięciu wszystkie notki o takim samym otagowaniu. A tu nie ma żadnego, jest tylko odnośnik do jednej notki. Tak samo tagi zawarte w kategoriach – klikam na Polecane/Polankowe i takoż mnie wrzuca do jednej notki. To do czego to jest? Nie lepiej dać link pod tekstem? Przynajmniej wiadomo dokąd prowadzi.

    • Cieszę się, że zmiany są na lepsze 🙂

      Natomiast to, co mówisz o tagach bierze się stąd, że mam ustawione wyświetlanie tylko jednej notki tutaj na stronie. Notki (zarówno tak ogólnie, jak i w kategoriach), możesz przewijać strzałkami pod postami.

      I wciąż nie jestem pewien, czy powinienem zwiększyć ilość wyświetlanych notek. Bo jeśli zwiększę, będę musiał jakoś to samo zrobić na fanpage’u i na tym polega trudność…

      • Dreptak Zenon

        Ja Ci nic nie poradzę, bo to kwestia wyboru. Ja tylko mówię, co widzę. Natomiast nie wiem dlaczego miałoby to być powiązane z fanpage`m? Co ma układ notek do facebooka??? 🙂

        • To, że jak tutaj zacznie wyświetlać załóżmy, 2-3 na raz, to ja na fanpage’u też musiałbym 2 albo 3 jednocześnie szykować (zamiast jednej, tak jak teraz), żeby się zgadzało. Więcej pracy.

          • Dreptak Zenon

            Nadal nie rozumiem – a dlaczego miałoby się tyle wyświetlać na facebooku??? Przecież wiadomo, że ma być tylko ostatnia, a i na blogu widać która jest ta najnowsza. 🙂
            Ja się nie upieram, ja nawet nie sugeruję, żeby skracać notki czy dawać zajawki same, ale mówię, co widzę. Zwróć uwagę na to, że jako wzrokowiec nie reaguję na teksty angielskie tak jak na polskie i dla mnie większość obcojęzycznych opisów jest „niewidoczna”. Nie przeszkadza mi to normalnie w nawigacji i angielskie menu jest mi w zasadzie obojętne, ale co do spostrzegawczości, to już jest ona wtedy upośledzona. 😀

            • Bo ja bym tam musiał trzy notki za jednym zamachem publikować, żeby odpowiadały trzem wyświetlanym tutaj… Rozumiesz już choć troszkę? 🙂

              Coś mi się wydaję, że tę sprawę będzie jeszcze trzeba przemyśleć…

  2. Po pierwsze – drugie i trzecie pięknie dziękuję. Humoru wraz z wiekiem winno przybywać a nie ubywać, a że mam „na liczniku” 76 lat to do czegoś zobowiązuje [choćby za cenę zdziecinnienia; zawsze można na to zwalić winę…

    Wielki czeski filozof Josef Švejk rzekł był z racji swego powrotu: – Maluczko a mnie nie ujrzycie i maluczko a mnie ujrzycie.
    Tak więc: – Poslušně hlásím,… že jsem opět zde.

    Nieco uwspółcześniłem motto mego bloga. Trzeba iść naprzód do przodu z Przewodnią Siłą Narodu.

    Pozdrawiam

    • Ostatnie słowa komentarza skojarzyły mi się mgliście z jakimś cytatem, że kto nie idzie do przodu, ten się cofa… 😉 To z kolei ładnie wpisywałoby się owe zdziecinnienie, o którym wspominasz 😉

      Jednakowoż myślę, że ani zdziecinnienie, ani cofanie jakiekolwiek nikomu z tu obecnych nie grozi 😉

      • Byłoby naiwnością w moim wieku obiecywać coś w rodzaju „pozostawania na dłużej”, a o tym pisałeś w poście. Co zaś do cofania się, to widzimy jak na naszych oczach „nasi” podobno „politycy” z gracją słonicy rodzącej w składzie porcelany „cofają się do tylu”… A to już jest wyższa szkoła kultury me[n]dialnej.

        Beannahtai

        • Wiadomo, że nigdy nic nie wiadomo, ale szanse zawsze można zwiększyć odpowiednio dbając o siebie 🙂

          To, co pisałem o cofaniu się niekoniecznie dotyczy naszych „wybrańców Narodu” – ci bowiem cofnęli już tak daleko, że teraz są na poziomie epoki kamienia łupanego 😉

  3. No proszę, jaka aktywność wiosenna, aż miło poczytać 😉
    Ciesze sie wraz z Tobą z nowych gości i nowej energii 🙂

    • No powiem Ci, że jak dzisiaj patrzę na statystyki,, to aktywność wręcz galopuje 😀 Aż serce blogerowi rośnie…

      Oby ta nowa energia trwała jak najdłużej 🙂

  4. Bengalski, tygrys

    Też przybyłem. Bo gdzie bexa nie może…

  5. Bardzo mi miło 🙂 witam i dziekuje za takie intro:)

  6. Nie jestem pewien, czy za wszystkim nadążam, ale ze spokojem poczekam na kolejne wpisy i wówczas metodą armijną sprawdzę to bojem – tzn. czy zrozumiałem, czy nie.
    Pozdrawiam

  7. A ja, Celtuniu, nie zapominam o tym, co lubię. I stwierdzam (z naganą), że dział „Twórczość własna” porasta mchem i paprociami, a ja więdnę bez pożywki 😦

    • Kochana Frau!

      Miło mi bardzo, że czekasz na moje małe dziełka, ale na chwilę obecną nie wiem kiedy coś nowego się pojawi, gdyż muszę ogarnąć parę innych tematów.

      Obiecuję, że jak tylko coś tam będzie, Ty dowiesz się jako pierwsza 😉 Cierpliwości.

  8. O! Bardzo fajny pomysł z tym słowniczkiem! Ułatwia życie takim nieobytym w językach jak ja. 😀

    • Taką właśnie mam nadzieję, że to pomoże ludziom nieznającym języków 🙂

      Co do Ciebie, zważywszy na miejsce zamieszkania, nie przypuszczałbym, że masz kłopoty z językiem 😉

      • Miewam takie, że luki zrobione przez system nauczania w Polsce tudzież nieudolne nauczycielki dają się we znaki. Mówię poprawnie, ale wciąż muszę dowiadywać się, dlaczego mówi się tak, a nie inaczej. 😉

        • „Dlaczego tak, a nie inaczej…” – moja wieczna zmora już od dzieciństwa… 😀 Od ponad 20 lat mówię i piszę w zasadzie jak amerykański native-speaker (chociaż zdarza się mi coś zapomnieć czasami…). I tym kontekście, pytania typu: „dlaczego tak a nie inaczej” sprawiają mi wielką trudność. Albowiem zazwyczaj NIE MAM POJĘCIA dlaczego coś powinno się pisać czy mówić w określony sposób – ja to po prostu czuję, że tak jest poprawnie i nie potrafię tego gramatycznie wytłumaczyć…

  9. szczur z loch ness

    Witaj, niewiele zrozumiałem Celcie z owych spraw organizacyjnych, a to z tej przyczyny, że nie zwracam na to wszystko uwagi uznając zapewne naiwnie, że Czytelnicy czytają teksty i to na owych tekstach się skupiam. Zapewniam Cię, że jeśli owe wpisy blogowe będą kiepskie lub co gorsze nudne, to jakiekolwiek tagi i kategorie, czy też takie lub inne menu z lewej lub prawej strony bloga niczego nie zmieni.
    Serdeczności z zaścianka Loch Ness
    🙂

    • Bezsprzecznie masz rację Przyjacielu 🙂 Ale dla mnie otoczenie moich tekstów jest również ważne, jak same teksty 🙂

      Zgadzam się jednak, że pozycja menu niewiele zmienia w odbiorze samego tekstu 😉

  10. Brawo, Celcie, wspaniałe wieści.
    Jesteś zaangażowanym, wciąż doskonalącym swój warsztat, blogerem – toteż goście się schodzę i trawkę depczą.
    A że wiosnę czuć już w powietrzu, to i na spacerki od razu większa ochota;)
    Niech Twoja dobra passa trwa nieustannie:)
    Trzymam kciuki i wierzę, że tak właśnie będzie:)

  11. Dreptak Zenon

    No i jednak Cię zmiany podkusiły! 🙂
    Tylko żeby nie było znowu na Dreptaka!!!! 😀 😀 😀

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

