Vox populi i nowe filmy.

an Aoine, an 27ú lá d’Eanáir 2017

Nieraz już pisałem, że Polanka istnieje przede wszystkim dzięki Wam i dla Was. W tej szybkiej notce po raz kolejny to udowodnię.

W szkicach czeka bowiem na Was kilka gotowych notek. Pewnie wszystkie zostaną z czasem opublikowane, ale mam mały dylemat, bo nie wiem, który wpis dać Wam do poczytania jako następny 🙂 

Czy chcecie, abym teraz zamieścił kolejne części cyklu o irlandzkim Powstaniu Wielkanocnym (od części 3 do 6)?

Czy może teraz ciąg dalszy o Normanach i Anglosasach, a potem kontynuacja Powstania Wielkanocnego? 

Oprócz tego możecie wybrać jeszcze opowieść o Celtach spod Tarnowa;
albo świeży wiersz, napisany przed miesiącem dla mojej mistrzyni z Jedi Order, w ramach odbywającego się wtedy w Zakonie wydarzenia. 

Temat, który w komentarzach pod tą notką zdobędzie Wasze największe poparcie, pojawi się jako kolejny wpis.

Głosowanie potrwa sześć dni. Potem podsumuję wyniki pod tą notką i siódmego dnia opublikuję zwycięską notkę. 

Ludu Duloc! Głosujta! 

* * *

We wpisie noworocznym wspomniałem, iż obecny rok zapowiada się nadzwyczaj interesująco pod względem całej masy filmów, jaka ma się pojawić w kinach. 

Mamy już od grudnia najnowszą produkcję gwiezdnowojenną: „Łotr Jeden” – taki wstęp do „Nowej Nadziei”. Cały czas jeden z najgorętszych tytułów.
Podobnie jak to było przed Przebudzeniem Mocy, starałem się unikać wszelkich newsów na ten temat, ab nie psuć sobie przyjemności oglądania, gdybym poszedł do kina. Do tej pory nie jestem pewien, czy pójdę, czy może zaczekam na DVD.
Parę szczegółów fabuły już poznałem  – w tym „niestety” największą chyba tajemnicę: kto jest w zbiorniku z bactą? Jeśli i Wy wiecie, OK. Jeśli nie – nie powiem. Idźcie zobaczyć sami 😉

Spośród pozostałych tytułów, które albo już wyszły, albo dopiero wyjdą, mam na oku:

Sok z żuka 2 (Tim Burton już w latach 90-tych potwierdził, że chętnie zrobi sequel).
Avatar 2 (nadal marzę, żeby zamieszkać na Pandorze…).
Remake Jumanji, z Dwaynem Johnsonem i Jackiem Blackiem.
Nowe Transformersy.
Nowy Spider-Man.

W marcu remake Power Rangers z nowymi aktorami i lekko zmienioną fabułą (zapowiadany jako dojrzalszy i mroczniejszy niż dwie poprzednie odsłony kinowe, ale nadal bezpieczny dla najmłodszych). Materiały promocyjne wyglądają baaardzo ciekawie; kierunek w jakim to wszystko poszło miejscami dziwny, miejscami intrygujący, zaś za scenariusz odpowiadają twórcy X-Men: Pierwsza klasa.
Ósmą część Gwiezdnych Wojen w grudniu.
Kosmiczne Jaja 2: W poszukiwaniu większej kasy. Propozycję kontynuacji tego klasyku parodii rzucił sam Mel Brooks już 30 lat temu. Teraz od dłuższego czasu krążą pogłoski – albo o trwających właśnie pracach nad sequelem (w takim układzie film miałby trafić do kin w 2019), albo o tym, że film jest już gotowy i pojawi się w kinach jakoś w tym roku. Nie wiadomo tylko, co z obsadą – troje aktorów z „jedynki” już nie żyję, Mel Brooks jest starszy i schorowany, zaś Rick Moranis podobno nie jest zainteresowany powrotem do roli Mrocznego Hełma. 

Strasznie marzy mi się, żeby pójść na Power Rangers i Gwiezdne Wojny. Zobaczymy, co z tego wyjdzie. Trzymajcie kciuki.

Zawsze lubiłem chodzić do kina, chociaż  rzadko mam ku temu możliwości. Mam nadzieję, że w przyszłości nie będę już musiał zawężać sobie doznań filmowych i będę mógł chodzić do kina częściej, niż raz do roku czy raz na kilka lat.

* * *

Na dzisiaj to tyle, Kochani. Umieram z ciekawości, co zadecydujecie w głosowaniu na notkę 😉 

Posted on 27 stycznia 2017, in Polecane/Polankowe, Życie Celta. Bookmark the permalink. 66 Komentarzy.

  1. W pierwszej kolejności poproszę wiersz.
    W drugiej (jeśli można oddać dwa głosy w jednym) – Celtów spod Tarnowa!

  2. Głosuję na notkę o Celtach spod Tarnowa.
    A niechby to kino przyszło do Ciebie, jeśli nie możesz często do kina.
    Zasyłam serdeczności.

  3. Wiersz i Tarnów 🙂
    A na Łotrze 1 byliśmy z Krzyśkiem w kinie i świetny jest 🙂

  4. Dreptak Zenon

    Powstanie poproszę, bo się trudno doczekać i kończ Waść z tymi Normanami, bo zapomnimy o co tam chodziło! 😀
    Wierszyki i Celtowie spod Tarnowa czy innej Kołomyi to przy okazji! 😀 😀 😀

    • 😀

      1 głos na Powstanie, 1 na Normanów.

      Ale wiesz, że będę musiał pójść za wolą większości – a na razie większość prosi o Celtów i wiersz. Zobaczymy co dalej.

      Ale nie bój nic – do października oba te cykle skończymy tak czy inaczej 🙂

  5. Kolejność jest taka:
    1. O Normanach i Anglosasach;
    2. O Powstaniu wielkanocnym;
    3. Pozostałe.
    Pozdrawiam

    • Czyli tak…

      Teraz mamy 2 głosy na Powstanie, 2 na Normanów.

      „Pozostałe” potraktuję jako 1 głos na obydwa tematy, więc teraz mamy 4 głosy na Celtów i 3 na wiersz.

      Poszedłeś kolejnością, a nie głosami i to mi troszkę utrudniło rzecz, ale jest dobrze 🙂

      Dzięki i odwzajemniam pozdrowienia!

  6. danahaniaowieczka

    przepraszam za te kropki, to była próba, dkilkakrotnie próbowałam się wpisać i nic atera sest 🙂
    głosuję na Celtów spod Tarnowa … a gdyby tak jeszcze o wiersz można się uśmiechnąć ….

  7. danahaniaowieczka

    ooo, coś pokombinowałam – to ja Malina M

  8. Ja poproszę o Celtach z Tarnowa, koniecznie!

  9. Klik dobry:)
    Oddaję swój głos na wiersz.

    Serdecznie pozdrawiam.

  10. szczur z loch ness

    Szczerze mówiąc to wolałbym aby ten blog nie uległ jakiejś radykalnej zmianie i to wydaje się najważniejsze!
    Innymi słowy dodaj mój głos do opcji, która w plebiscycie zwycięży.
    Serdeczności mkną z Krainy loch Ness 🙂

  11. Wiersz. Polecam długi lot samolotem, obejrzałam 4 filmy, no, 3 i 1/2…

    • Długiego lotu samolotem nie odbyłem już od jakichś…12 lat… W październiku będzie 13 w tym roku… Niesamowite, ile się może zmienić w takim czasie.

      6 głosów na wiersz.

  12. Może po prostu wszystko po kolei tak jak napisałeś lub umieszczać je co drugi wpis? 🙂 Każdy temat wydaje mi się ciekawy, więc nie jestem w stanie powiedzieć. 😉
    Mam problem z podejmowaniem decyzji ostatnio i jak mi się dwie rzeczy spodobają to kupuję obie. 😀
    Ooo, Sok z Żuka 2 to bym sobie obejrzał… 😉

  13. Ja głosuję na Normanów. Ale dlaczego jest sześć głosów przy każdej osobie, a nie jeden, lub pół. I dlaczego raz jest pięć, a raz sześć. Kryteria winny być jasne, a nie kumoterskie. 😉

  14. Ja stawiam na Celtów spod Tarnowa. Też lubię chodzić do kina, a że nie mam czasu, to zupełnie inna sprawa.

  15. idę z obowiązującym, jak widzę, nurtem i głosuję na Celtów… 😀
    a jeśli chodzi o film, to z tych wymienionych przez Ciebie, obejrzałabym Awatar 2 i Spider Mana, ale tylko i wyłącznie pod warunkiem, że zagrałby znów Tobey Maguire co jest, zapewne, niemożliwe…
    pozdrawiam ciepło w trakcie zmiany pracy…

    • 8 głosów na Celtów 🙂

      Jak to „zmiany”? Przecież już coś chyba miałaś, nie? Co się stało?

      • ano miałam, ale …. zamiast spodziewanych (przez właścicielkę) kolosalnych zysków (o święta naiwności), okazało się, że zakład przynosi straty i „manie” pracownika jest nierentowne, w związku z powyższym co należy? ano pozbyć się go… na całe szczęście nie ląduję na tzw. bruku ale ….

  16. To ja głosuję jeszcze raz na Normanów, w regulaminie nie było powiedziane, że wolno głosować tylko raz. 😀

    • Owszem, można głosować więcej niż raz, ale zachowajmy pewną proporcjonalność – dwa głosy na różne tematy od tej samej osoby. Nie na ten sam temat 🙂

      Głosować można jeszcze dzisiaj. Jutro podsumowanie. Najdalej we czwartek albo piątek opublikuję zwycięską notkę.

      • Dreptak Zenon

        To i ja drugi raz głosuję, zaznaczając, że jakby co ogłosimy bojkot Celtów spod Tarnowa czy Tarnawatki – wszystko jedno!!! 😀 😀 😀

        • Jak wspomniałem odpowiadając Torlinowi, głosy można oddawać jeszcze dzisiaj do północy.

          Na co głosujesz, Kneziu, oraz czemu miałbyś bojkotować Celtów? 😀

          • Dreptak Zenon

            No jak na co?! Na Normanów i Wielkanoc!!!
            A Celtów z powodu niewłaściwej kolejności! O!!! 😛

            • Kneziu! Przecież głosowałeś już na to kilometry temu 😀 Tak nie można 😀

              A co do kolejności…obywatele Polanki sami zdecydowali 🙂 Nie poradzisz 🙂 Bądź cierpliwy.

              • My z Kneziem jesteśmy przeciw dla samej zasady. A nie będę głosował na coś innego, bo to tez dostałoby jeden punkt. Proszę mi pokazać punkt w regulaminie, że nie wolno drugi raz głosować na to samo 😉

              • Dreptak Zenon

                Chciałeś demokracji to ją masz! A niektórzy są przegrani i się na to nie godzą! A Torlin dobrze prawi – nie ma zakazu wielokrotnego głosowania!
                To ja jeszcze raz na Normanów i Wielkanoc! 🙂 🙂 🙂

              • Torlinie!

                1. Sądziłem, że fakt, iż nie można głosować dwa razy na to samo, bo musi być fair i proporcjonalnie, się rozumie samo przez się 🙂

                2. Miło, że się z Kneziem zgadzacie, ale wytłumacz proszę, co daje sprzeciw dla samego sprzeciwu? 🙂

              • Kneziu!

                Masz rację – nie ma takiego zakazu, ale tylko dlatego, iż (jak wspomniałem Torlinowi) nie sądziłem, że trzeba to będzie aż tak to precyzować na piśmie 😛

                Policzę Ci ten podwójny głos, ze względu na przyjaźń – ale to pierwszy i ostatni raz 😉 A sytuacja i tak się już nie zmieni.

              • A dlaczego Kneziowi został zaliczony podwójny głos, a mnie nie? No ładnie!!!:(

              • Torlinie!

                Nie bój nic! Twój głos też zaliczony! Popatrz na podsumowanie!

  17. „Ma się rozumieć – powiedział Prosiaczek” /pamiętasz to Celcie?/
    To ja się z Prosiaczkiem zgadzam i RAZ ale uczciwie proszę o Celtów spod Tarnowa. To znaczy DWA razy bo Prosiaczek TEŻ.
    🙂

  18. Zdaje się że się spóźniłam z tym głosowaniem.
    Ale to nie moja wina tylko Prosiaczka, bo on słabo czyta…
    🙂

  19. GŁOSOWANIE ZAKOŃCZONE! PODSUMOWANIE!

    Dziękuję Wszystkim, którzy wzięli udział w głosowaniu 🙂 Na Was zawsze można liczyć 🙂

    Wybraliście sobie, liczbą 9 głosów CELTÓW SPOD TARNOWA jako kolejną notkę.

    Na dalszych miejscach znalazły się:

    WIERSZ – 6 GŁOSÓW

    NORMANOWIE – 5 GŁOSÓW (w tym podwójne głosy Torlina i Knezia 😉 )

    POWSTANIE WIELKANOCNE – 4 GŁOSY

    Zwycięska notka jest już gotowa i pojawi sie, jak tylko się troszkę odrobię. Cierpliwości 🙂

  20. Ha, co prawda spóźniłam się, ale chciałam zagłosować na Celtów spod Tarnowa;)
    Już nie mogę doczekać się tej historii!

    • Przykro mi, że się spóźniłaś 🙂 Musiałem już podsumować, bo czas na nową notkę, a i ja też trochę roboty mam teraz.

      Mam nadzieję, że historia Ci się spodoba 🙂

  21. Teraz u mnie jest prośba do Moich Komentatorów. Zapraszam Cię Celcie.

  22. Ups, spóżniłam się na ważne głosowanie;)
    Bardzo mi się spodobała atmosfera panująca na polankowych wyborach;) Sympatycznie,wesoło, ale dyscyplina jest;)
    A najsłodsze są te podwójnie liczone głosy;) I od Prosiaczka;)

    • Tym razem się spóźniłaś, ale może załapiesz się przy następnej okazji 🙂 I owszem, fajnie było, ale na kolejny raz muszę chyba doprecyzować nieco zasady 😀

      A te podwójne głosy to wyjątek uczyniony z sympatii – bo skoro się jednemu przyjacielowi głos liczy, dlaczego nie policzyć drugiemu? 🙂

  23. Ha, dotarłam. Wybrałabym Celtów spod Tarnowa. Widzę, że już są 😀

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

