Porządki i nowości linkowe. Część 2.

an Domnach, an 3ú lá de Bhealtaine 2015

Ciąg dalszy porządków w linkach, rozpoczętych tutaj. Jak widać rozpocząłem od najważniejszego tutaj działu celtyckiego. Powitałem też nowych Czytelników: Caddicusa i Ultrę.

Teraz zajmiemy się pozostałymi nowościami…

Idąc za radą alElli w komentarzu do poprzedniej części, będę każdą nowość nie tylko opisywał i zamieszczał w odpowiednim dziale, lecz również linkował ją bezpośrednio w poście. Może dzięki temu łatwiej będzie Wam nowości ogarniać, a potem i tak zawsze znajdziecie je tu po prawej.

Całkiem niedawno odkryłem możliwość zmiany napisu nad okienkiem do wpisywania komentarzy. Postanowiłem go uczynić nieco bardziej klimatycznym, zobaczcie sami 😉

* * *

Do działu z muzyką nareszcie trafiło coś, co od dawna powinno tam być. Strona nestorów polskiego Celtyku: śląskiego zespołu Carrantuohill. Tylko moje zaćmienie umysłowe może tłumaczyć dotychczasowy brak tej grupy w linkach.
Grają od 1987 roku. Śmiem twierdzić, że bez nich nie byłoby Beltaine, Glendalough, ani innych polskich grup z tego nurtu… To Oni pierwsi zarazili Polaków irlandzkimi klimatami.

Ponadto, nowa strona wielkiej Damy muzyki celtyckiej – Loreeny McKennitt.

Częstochowa Pipes & Drums to chyba jedyna w Polsce celtycka orkiestra, której członkowie grają na tradycyjnych Wielkich Dudach Szkockich.

Podmieniłem także linka dotyczącego formacji Lord of the Dance i przeniosłem go z działu muzycznego do rzeczy celtyckich. To wszak bardziej projekt taneczny niż zespół muzyczny.

Zniknęła zarówno oficjalna, jak i nieoficjalna strona francuskiego projektu muzycznego Era. Muszą wystarczyć informacje z Wiki…

Pojawiła się Royal Central – wciągająca, bezdenna studnia informacji głównie o Monarchii Brytyjskiej, ale także o całej monarchistycznej Europie w ogóle. Od jakiegoś czasu zbieram stamtąd dla Was różne ciekawostki 🙂

Z kolei strona z pismem runicznym spadła z Celtyku do ciekawych stron. Runy wykorzystywane były nie tylko przez Celtów, ale także przez Wikingów chociażby.

Musiałem podmienić tutejszą stronę Ambasady Irlandii w Polsce, gdyż poprzednia okazała się nieaktywna i przekierowano mnie na obecną.

* * *

Reszta dzisiejszych linków to zupełne nowości, wszystkie w ciekawych stronach. Wszystko, co poniżej opisałem i zamieściłem, jest dziełem prawdziwych pasjonatów. Kolejność przypadkowa.

Na początek chciałbym Wam pokazać, co Moja Siostra Ina potrafi wyczyniać za pomocą swojego magicznego Lisiego Pędzla 🙂
Ina to utalentowana makijażystka i charakteryzatorka, która kilkoma sprytnymi sztuczkami może zrobić z Ciebie na przykład eleganckiego Doriana Graya, odrażającego Davey’ego Jonesa, czarownice lub Myszkę Miki. Próbkę Jej możliwości można zobaczyć na zalinkowanej stronie. Nie ma chyba wyzwania, któremu moja Siostra nie dałaby rady sprostać…

Podobnie jak charakteryzacja nie ma tajemnic przed Iną, tak kuchnia jest królestwem Justyny, czyli mojej Kochanej Przyjaciółki Arveny.
Arvi gotuje od dawna – dania proste, z domowych, łatwo dostępnych składników. Efekty swoich kulinarnych przygód zamieszcza tutaj.
Wszystkie przepisy posegregowane są według rodzaju dania, a każdy dokładnie objaśniony. Sądzę, że ukazane tam potrawy będziecie mogli z łatwością przyrządzić w domu. Gorąco polecam i uprzedzam – wejście na bloga Justyny grozi poważnym ślinotokiem 😉

Stronę Noisli otrzymałem od mojej przyjaciółki. Jest to idealna propozycja dla wszystkich szukających ukojenia i spokoju, czy w trakcie pracy, czy na co dzień.
Noisli to generator łagodnych dźwięków i kolorów stymulujących kreatywność i pozytywne emocje.
Paleta dźwięków obejmuje na przykład deszcz, wiatr, burzę, szum liści, las, biały szum, łagodne rozmowy w kafejce, cicho pracujący wiatraczek, ognisko… Dźwięków można słuchać pojedynczo, bądź łączyć w unikalne kompozycje. 
Dodatkowo dostępny jest na stronie prosty edytor tekstowy (nie wiem jeszcze jak go włączyć), dzięki czemu osoby pracujące na komputerze mogą się skupić na tym, co piszą i nie rozprasza ich rozgardiasz zewnętrznego świata. 

Kolejny anglojęzyczny link powinien zainteresować wszystkich miłośników Bruce’a Lee.
Jest to strona prowadzona przez Jego córkę Shannon. Przeczytacie tam o życiu, dokonaniach, filozofii oraz działalności tego przedwcześnie zmarłego mistrza wschodnich sztuk walki, który w tym roku kończyłby 75 lat.
Na stronie znajduje się tez sklep z pamiątkami nawiązującymi do Bruce’a i Jego rodziny – w tym do zmarłego 20 lat po ojcu Brandona, którego śmierć była równie tajemnicza. 

Na interesujący portal o sprawach związanych z różnymi religiami na świecie trafiłem już dawniej, w trakcie kolejnej zajmującej dyskusji u Torlina. 

*

Następne strony przedstawiać będę parami, gdyż są ze sobą niejako powiązane tematycznie.

Translator’s Cafe to wielka i bardzo ciekawa społeczność tłumaczy dosłownie z całego świata. Porady z każdego języka na każdy praktycznie, oferty pracy i ogłoszenia różne, w zależności od rodzaju przekładu. 

Blog „Tłumaczę z polskiego” jest przedsięwzięciem prowadzonym po polsku i angielsku przez kilku doświadczonych tłumaczy. Dzielą się oni z czytelnikami kulisami pracy w tym intrygującym światku. Pełno tu anegdot, opisów najtrudniejszych, najciekawszy czy najdziwniejszych zdarzeń oraz zleceń od klientów.  

Kojarzycie zapewne międzynarodową organizację: Lekarze Bez Granic. Na identycznej zasadzie działają odkryci niedawno przeze mnie Tłumacze Bez Granic. Członkowie TBG świadczą bezpłatne usługi translatorskie w najbiedniejszych, najbardziej ogarniętych wojną krajach. Szlachetna inicjatywa, bliska memu sercu z wielu względów… 

Jak sama nazwa wskazuje, Elendilion – Tolkienowski Serwis Informacyjny jest rzetelnym źródłem wiadomości na temat wszystkiego, co dotyczy mojego ukochanego Pisarza, Jego literacko-filozoficznej spuścizny, jak też różnorodnych wydarzeń tolkienowskich w Polsce i na świecie. 

Powyższy serwis redagowany jest między innymi przez podobnych do mnie pasjonatów, którzy udzielają się na Forum Elendili – największym polskim fandomie tolkienowskim, który wraz z grupą na FB liczy już ponad 4000 członków! Polecam jak najbardziej. 

Tolkienowska Wikipedia – po polsku i po angielsku.
Obie bardzo podobne, bogate w informacje i kolorowe. Jedyna różnica taka, że anglojęzyczna wersja posiada intrygujący kalendarz, ukazujący co tolkienowskiego działo się w danym dniu na świecie, jak też w Śródziemiu 🙂

Porządki w linkowni kończę nutą historyczną. Imperium Romanum to (według słów Autora strony) bodaj największa w Polsce, stale rozwijana baza danych o Starożytnym Rzymie. Życie codzienne, religia, polityka, podboje i ciekawostki, których z pewnością nie usłyszysz w szkole. 

Podobny charakter (w odniesieniu do historii świata w ogóle i w szczególe) mają Ciekawostki historyczne. Oddaję głos Autorom, małżeństwu historyków: „Historia z mniej (choć nie zawsze) poważnej strony. Ciekawostki, odkrycia, kontrowersje, czyli jak to naprawdę było w formie przystępnej dla każdego. Serwis popularnonaukowy założony przez Kamila Janickiego i Olę Zaprutko”. Całość podzielona na epoki, okraszona tekstami źródłowymi, zdjęciami i konkursami. 

* * *

To byłoby na tyle, Kochani 🙂 Mam nadzieję, że często będziecie do nowości z tej i z poprzedniej części wracać. 

Posted on 3 Maj 2015, in Ceilteach, Polecane/Polankowe. Bookmark the permalink. 22 Komentarze.

  1. Ale Ci się rozwija blog!~Wspaniale! Piękne jest spełnianie swoich marzeń, nie?

  2. Super. A jeszcze ta informacja o spełnieniu marzeń nie tylko blogowych. Oj, będzie się działo. To dopiero marketing. Niejednemu przysłowiowy pypeć na języku wyrośnie z ciekawości. I o to biega, jak mówią młodzi.

  3. no to ja się też tu rozgoszczę, pod tym Wielkim Dębem, szczególnie że majówka i słoneczko dziś grzeje … 🙂
    miłego dnia Celcie …

  4. Jantoni341.blogspot.com

    Ale pomysłów!

  5. Wiosna nadeszła, porządki zrobione. Mam nadzieję, że już po wszystkim, bo ile można porządkować. Zgoda, że to potrzebne, ale jednocześnie zwykle nie chce się człowiekowi za porządki zabrać (przynajmniej mnie się nie chce).
    Pozdrawiam

    • Porządków tutaj jeszcze trochę zostało 🙂 Te pozablogowe (wewnętrzne, że tak powiem) jeszcze potrwają i nie wiem kiedy się zakończą. Ale na wszystko jest czas, więc spokojnie 😉

  6. Klik dobry:)
    Miło się rozgościć pod Wielkim Dębem. A może nadamy mu imię?
    Zadowolona jestem, że posłuchałeś, Celcie, mojej rady. Notka dzięki temu jest przyjaźniejsza dla czytelników. Nie na wszystkich urządzeniach widać panel boczny razem z polem notek i szukanie linków jest pracochłonne oraz czasochłonne. Poza tym na tekst ludzie trafiają niekoniecznie poprzez blog i skąd mają wtedy wziąć linki z boku? Oni nie mają „boku”, a tylko sam tekst notki. 🙂

    Pozdrawiam serdecznie.

    • Kolejny świetny pomysł, o którym dotąd nie myślałem 🙂 Jesteś genialna!

      I chyba nawet mam już pomysł jak go nazwać…ale jest to połączone z pewnym wydarzeniem, które aktualnie jeszcze nie jest sfinalizowane. Zatem chciałbym z tym zaczekać troszkę 🙂

      Co do różnych urządzeń, sam cos takiego zauważyłem, bo wchodząc na Polankę z tabletu, nie mam właśnie ani kategorii ani linków, tylko same notki. Zastanawiałem się, czy to normalne…

  7. Jakaś kompletna przebudowa jest. Na szczęście nie zdążyłem się przyzwyczaić do starych porządków:-)

  8. Ojejku – to dla każdego coś miłego!!!
    Super :-))

  9. szczur z loch ness

    Zmiany, zmiany, zmiany … W moim skromnym odczuciu ciekawe i podnoszące atrakcyjność Polanki. Wbudowywanie linków w tekst również ze wszech miar słuszne 🙂
    Serdeczności z Krainy Loch Ness

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

