Porządki i nowości linkowe. Część 1.

an Mháirt, an 7ú lá d’Aibreán 2015

Ostatnimi czasy dużo wokół mnie porządkowania. Porządki w domu (okołoświąteczne), porządki w sercu. Niektóre porządki zainicjowałem osobiście, inne zdumiewająco dla mnie, dzieją się jakby same. Wyczuwam w tym rękę Tego na Górze.

Dwa pierwsze rodzaje porządków albo już za mną, albo jeszcze trwają (i trwać będą). Czas teraz zająć się trzecim rodzajem porządków – tym na Polance…

Pierwotnie chciałem z okazji Urodzin Bloga zafundować mu całkowity lifting. Potem pomyślałem, że w takim wypadku nie zostanie mi nic, co mógłbym Czytelnikom ofiarować na przypadający za rok Jubileusz. 10 rocznica to w końcu nie w kij dmuchał 😉

* * *

Postanowiłem całość porządków podzielić na dwie części. Dzisiaj zajmiemy się przede wszystkim prawą stroną Bloga, czyli linkami. Cała reszta (kategorie, tagi, szata graficzna itp.) za rok. Tak będzie najlepiej.

Z kategorii teraz to tylko zaktualizowałem opis w szufladce celtyckiej. Mam dużo rzeczy o współczesnych odkryciach archeologicznych w tej materii i zamierzam to stopniowo wykorzystywać.

Przepatrzyłem wszystkie starsze posty i pozmieniałem nieco kategorie, do których były przypisane, aby jeszcze lepiej oddać ich tematykę.

Linków trochę jest (większość już widzicie w odpowiednich działach), zatem ich opis musiałem podzielić na dwie części. Zawsze staram się zanadto notek nie rozciągać.

*

Tagi. Uznałem, że pakowanie wszystkich postów z moją twórczością do Kotła, jest niepotrzebnym dublowaniem tego samego. Od teraz, każdy wiersz czy opowiadanie mojego autorstwa będzie w kategorii zgodnej z jego tematem.

Cała zaś twórczość połączona będzie tagiem, jak do tej pory.

Posty z serii: Celtic Lore And Mythology (póki co jeden post, ale będzie więcej) również postanowiłem połączyć tagiem, aby niepotrzebnie nie rozciągać tytułów za każdym razem.

Wszystkie tagi na tym blogu pokazują posty od najnowszego do najstarszego. Można je przeglądać za pomocą strzałki na dole strony.

* * *

Przesunąłem trochę kolejność działów z linkami. Chciałem lepiej wyeksponować to, co na Polance najważniejsze – Moich Czytelników oraz sprawy celtyckie.

Nim jednak do nich przejdziemy, powitanie. Witam serdecznie przybyłego na Polankę w Dzień Kobiet Caddicusa Cadi, znanego mi z widzenia u Frytki i Asenaty.

Zachwycająco utalentowany, wrażliwy Jegomość z poczuciem humoru i żyłką myśliciela. Wiersze, sentencje, humoreski – już po pobieżnym przepatrzeniu wpisów człowiek jest ciekawy, o czym ten Rzymianin napisze kolejny raz?

Rzymianin, bo imię rzymskie jak nic. Rzymianin u Celta – zapowiada się ciekawie 😉 Poza tym „Cadi” kojarzy mi się fonetycznie z Cuddy – Lisą Cuddy, przełożoną innego geniusza i mojego ulubieńca: doktora House’a

Dziękuję za odwiedziny sprzed miesiąca, Caddicusie, i zapraszam jak najczęściej. Mam nadzieję, że będziesz się tutaj czuł jak w domu.

* * *

Czas najwyższy rozbudować linki celtyckie o kilka facebookowych stron, z których najczęściej korzystam, szukając dla Was nowych tematów. Niektóre z tych stron już linkowałem w tutejszych postach.

Celtic, Celtic Lore And Mythology, The Celtic World, Celtic Mythology. Jak widać po tytułach, tematyka stron jest powiązana ze sobą; na każdej jednak można znaleźć coś ciekawego i unikatowego.

British History, Irish Medieval History i Erin Go Bragh – każda to fantastyczny skarbiec pełen informacji dla pasjonatów. Jak wszystkie obecne nowości zresztą…

Gorąco polecam odkryty w zeszłym roku blog Balkancelts. Profesjonalne, rzetelnie napisane źródło informacji o celtyckiej historii, kulturze i archeologii. Nie tylko o Celtach bałkańskich. Perełka nad perełkami, na podstawie której już szykuję Wam parę notek 😉

Ze względu na sympatię, jaką z dawna darzę Monarchię Brytyjską i ustrój monarchistyczny w ogóle, nie mogło tu zabraknąć Brytyjskiej Ligii Monarchistycznej. Wspominałem o niej przy temacie o referendum w Szkocji.

A skoro o Szkocji mowa, blog Moja Szkocja stanowi polskie spojrzenie na ten cudowny kraj. Warto poczytać.

Zamki Szkocji – kolejna polska strona, stworzona przez ludzi zafascynowanych wielce klimatycznymi szkockimi zamkami. Zamki podzielone ze względu na regiony, w których się znajdują. Pełno zdjęć i wyczerpujących opisów.

TransCeltic i Celtic Countries – anglojęzyczne strony skupiające się na historii, kulturze, mitologii, muzyce i współczesności wszystkich celtyckich narodów.
Na pierwszej stronie znajdziecie nawet przepisy na dania z Walii, Irlandii czy Wyspy Man między innymi; druga zaś ma formę miesięcznika. Zawartość obydwu podzielono na kategorie.

Odkryj Walię – anglojęzyczny odpowiednik znajdujących się tutaj, podobnych stron o Szkocji i Irlandii. Szczegółowy przewodnik turystyczny dla osób zainteresowanych zwiedzeniem tego małego, ale bogatego historycznie i kulturowo kraju.

Prowadzona od 2007 roku strona Celtic And Old English Saints ma format kalendarzowy i zawiera biografie różnych celtyckich i anglosaskich świętych na każdy dzień roku.

Na koniec tej części wrzuciłem jeszcze strony kolejnych znanych mi polskich zespołów tańca celtyckiego: Comhlan oraz Galway

* * *

Resztę linków opiszę Wam, Kochani, w części drugiej…

Posted on 7 kwietnia 2015, in Ceilteach, Polecane/Polankowe. Bookmark the permalink. 35 komentarzy.

  1. łomatkojedyna!!!… ależ się wziąłeś za porządki, prawdziwa wiosna 🙂
    z tym imieniem Cadiego, to On się może nie zgodzić chyba, ale kto wie… niech się sam wypowie… 🙂
    miłego dzionka, bo u mnie armagedon…

  2. Jantoni341.blogspot.com

    Od rana łomot,
    bo wymieniają drzwi,
    ale lokatorom którzy
    na to się zgłosili,
    ja szczęśliwie
    od tego z daleka!!!

  3. Klik dobry:)
    A czy jest możliwość, aby bloger czy blog/tekst, o którym piszesz w notce był zalinkowany do kliknięcia z pozycji czytanej notki?

    Pozdrawiam poświątecznie i życzę satysfakcji z porządków.

  4. W kwestii porządków to rozumiem rozkładanie tego na raty i odkładanie na kolejna rocznicę. Rozumiem i popieram, bo sam często tak robię. To po pierwsze primo.
    Jeśli zaś była już mowa o imionach nie ma tu zastosowania łacińska maksyma nomina sunt odiosa, ale parę słów wyjaśnienia:
    Łacina jest mi bliska stąd był swego czasu caddicus. Jednakże z racji hebrajskiej tradycji, która jest pierwotniejsza imię na przestrzeni lat uległo skróceniu do „Caddi” a etymologicznie jest mu blisko do Sadok, Cadyk. To po drugie primo.
    I wreszcie. Dziękuję za oficjalne i ciepłe przyjęcie oraz życzliwą rekomendację. To by było po trzecie primo:-)

    • Cieszę się, że to jesteś 🙂

      Dziękuję za wyjaśnienie w sprawie Twojego imienia.

      Uprzedzam na przyszłość, że mam problemy z komentowaniem czegokolwiek u Ciebie… Ale mam nadzieję, że i tak będziesz mnie odwiedzać 🙂

      • Odwiedzam i komentuję, gdy mam coś do powiedzenia. Rozumiem utrudnienia, ale wszystko jest do obejścia. Możesz się logowac jednym z czterech profili: Disqus, Facebook, Twitter, Google+.

        • Zauważyłem to u Ciebie. Z tych czterech posiadam tylko FB, ale w tutejszym środowisku blogowym nie chciałbym się w ten sposób ujawniać 🙂

          Będę Cię jednak często odwiedzać i podczytywać. Odpowiadać na Twoje komentarze tutaj 🙂

  5. Ło Matko, pojechałbym do Szkocji albo do Walii. Ale nie znam angielskiego, to nie pojadę. W związku z tym jestem przywiązany do Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Ale tam Celtowie również byli. Pozdrowienia 😉

    • Torlinie! W dzisiejszych czasach nieznajomość języka nie jest żadna barierą 🙂 Jedna z tutejszych nowości, blog „Moja Szkocja”, jest akurat po polsku. Jak poszperasz w necie z pewnoscią znajdziesz jeszcze inne strony.

      A co do Celtów masz rację 😉

  6. A już się przestraszyłam, że mnie wyrzucisz z blogów bliskich Twojemu sercu…..Musiałabym wtedy samobójstwo popełnić:-)

  7. Porządki!
    Żebyś się tylko czasem nie zmienił w Perfekcyjnego Pana Bloga 😉

    • To mi chyba nie grozi, słuchaj 😀 Chociaż mam w sobie żyłkę perfekcjonisty… A porządki tu od czasu do czasu zrobić trzeba, co by się Czytelnicy nie zanudzili 😉

  8. szczur z loch ness

    Po prawdzie, jak mawia Imć Wachmistrz, jedyna zmiana jaką przewidują to zlikwidowanie bloga, bo zaczynam mieć dosyć 😦
    Serdeczności z Loch Ness

  9. można powiedzieć, że wziąłeś się za wiosenne porządki, i to gruntowne! pozdrawiam również wiosennie 🙂

  10. Dobrze trafiłam i to od razu na porządki, ale za to już mam wszystko usystematyzowane.Pozdrowienia.

  11. Ostatni mój wpis w Kamiennej Wiosce może Cię zaciekawić, nawet zadałem Ci pytanie! Pozdrawiam

  12. Porządki na wiosnę? Oczywiście, że tak! Byle tylko nie przesadzić. Co może zaczekać – niech spokojnie zaczeka. To, w końcu, nie wyścigi i nie chodzi o to, żeby się zasapać.
    Pozdrawiam

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

