Myśli Celtowe i życzenia.

an Mháirt, 16ú lá de mhí na Nollag 2014

Zadziwiające, co może Ci przynieść nocna cisza, kiedy nie możesz spać…

Pewnej nocy u progu lata, Cisza przyniosła mi coś pasującego zdecydowanie bardziej do zbliżającego się Bożego Narodzenia. Tę piosenkę, mianowicie. Już się nią z Wami podzieliłem, podczas zeszłorocznego koncertu świątecznego.

Podobnie jak Josha Grobana i parę innych nutek, odkryłem ją w Stanach w czasie mojego ostatniego tam pobytu. I słucham jej co roku.

Kiedy tamtej letniej nocy utwór Same Old Lang Syne Dana Fogelberga zaświtał nagle w moich myślach, zacząłem się zastanawiać. Przecież historia tam opowiedziana mogłaby w sumie dotyczyć każdego z nas.

W wigilijny wieczór świat pokryty białym puchem…a w osiedlowym sklepie spożywczym facet spotyka przypadkiem swoją byłą dziewczynę. Następuje tak zwana „gadka-szmatka”, a potem Dan śpiewa, że wznieśli(śmy) toast za niewinność…toast za chwilę obecną. Próbowali(śmy) jakoś wypełnić tę pustkę…lecz żadne nie wiedziało, jak…

Tak, jakby tych dwoje było kiedyś blisko. Może nawet świata poza sobą nie widzieli…jednak potem oddalili się od siebie, odeszli każde w swoją stronę. A im bardziej się kochali, tym boleśniejsze musiało być to rozstanie. Każde z nich zachowało w pamięci wspomnienie związku. I na przestrzeni miesięcy, może nawet lat…na pewno często wracali do tych wspólnych chwil. Być może próbowali, ale żadne nie potrafiło sobie już znaleźć miejsca bez tej drugiej osoby. Zapewne robili dobrą minę do złej gry… A kiedy znowu się spotkali we Wigilię, ich historia zatoczyła koło. Oboje „zgłupieli”, nie wiedząc co powiedzieć, ani co zrobić.

Niby prosta historia, prosty tekst…ale w jakimś sensie piękny i uniwersalny, nie sądzicie?

* * *

Słyszałem już w radiu Last Christmas, więc sezon świąteczny od dwóch tygodni oficjalnie uważam za otwarty 😀 A ta piosenka nigdy mi się nie nudzi. Tyle fajnych skojarzeń i wspomnień…

Krzątanina w pełni. Ozdoby z piwnicy wniesione, choinka nowa i światełka nabyte. Kartki części z Was już wysłałem. Przy czym, pomny przykrych doświadczeń z OnetPocztą oraz zamieszania z polskimi kartkami z lat poprzednich, postanowiłem od tego roku nieco zdywersyfikować źródła moich życzeń.

Kartki wysłałem tylko do tych osób, do których wysłać się je dało, głównie z pewnej anglojęzycznej strony, kompatybilnej z większością e-maili i oferującej niezmiennie od lat duży wybór pięknych kartek, na każdą okazję.

To zupełne przeciwieństwo tego, jak wygląda sytuacja z polskimi kartkami. Tutaj od dłuższego czasu praktycznie nie ma wyboru, a za te naprawdę ładne zawsze trzeba płacić (przykładowo: wyślesz smsa za 10 złotych i dostaniesz 100 kartek). Zdziercy na każdym kroku!

Od tego roku zatem część życzeń będę składać tutaj, część wyślę kartkami, a resztę na FB i mailami. Mam nadzieję, że nikt się nie obrazi…

Miałem ponadto napisać notkę mikołajkową, ale pracy i tłumaczeń tak dużo (do czterech w jednym tygodniu, na miesiąc naprzód), że się nie wyrobię.

Będę musiał z tym poczekać do stycznia lub lutego, ale jakaś relacja będzie na pewno. Cierpliwości.

* * *

Pragnę wszystkim moim Czytelnikom (tym najnowszym, jak i tym, którzy zdążyli się tu zadomowić) złożyć z głębi serca płynące życzenia Zdrowych, spokojnych, wesołych Świąt Narodzenia Pańskiego spędzonych przy suto zastawionym stole, a co najważniejsze – blisko Świętej Rodziny i w rodzinnym gronie.

Niech to będzie dla Was i Waszych Najbliższych czas naprawdę wyjątkowy, pełen wzruszeń i magii. Życzę Wam, aby ta magia pozostała z Wami każdego dnia, a Dzieciątko ze żłóbka hojnie darzyło uśmiechem i łaskami, przez cały zbliżający się Nowy Rok 🙂 

WESOŁYCH ŚWIĄT! FROHE WEINACHTEN! MERRY CHRISTMAS! FELIZ NAVIDAD! BUON NATALE! JOYEUX NOELLE! NOLLAIG SHONA!

 * * *

Wiem, że jeszcze wcześnie na życzenia, ale zawsze staram się składać je z wyprzedzeniem, aby ze wszystkim zdążyć na czas.

Poza tym od kilku miesięcy moje myśli są zupełnie gdzieś indziej… Zbliża się Coś, na co w tym roku długo oszczędzałem a czekałem jeszcze dłużej. Jeśli się uda, wszystko na pewno opiszę w osobnej notce… Trzymajcie kciuki. 

Na wszelkie komentarze odpiszę, kiedy będę mógł. Tymczasem, zostawiam Was z pewną kolędą, która od dobrych paru dni stale chodzi mi po głowie…

Posted on 16 grudnia 2014, in Smaointe, Życie Celta.... Bookmark the permalink. 30 komentarzy.

  1. Jeszcze za wcześnie na życzenia, więc tylko melduję Ci Celcie, że wszystkie kolędy będę z pewnością „wysłuchiwać”, bo wszystkie są piekne.
    A za parę dni bedzie u mnie zagadka – więc zaglądaj proszę i do mnie jak będziesz miał wolną chwilkę.
    Serdeczności i życzenia przedświąteczne pozostawiam 🙂

  2. w takim razie trzymam.. 🙂
    miłego dnia Celcie ….

  3. Jantoni341.blogspot.com

    Co tu będę mamił,
    jestem z życzeniami
    jak najwięcej zdrowia,
    reszta się… uchowa!!!

    • Święte słowa JanToni 😀 Jeśli jest zdrowie, reszta jakoś przyjdzie sama…

      Ja Tobie życzę tego samo…i jeszcze nieprzebranych pomysłów na kolejne sentencje, fraszki i wiersze, na kolejne nagradzane tomiki Twojej poezji 🙂 Tego zyczę na Święta i na co dzień 🙂

      WESOŁYCH ŚWIĄT!

  4. To trzymam kciuki, żeby Twoje plany się spełniły:))))

  5. Piter, jeszcze raz, tą drogą przesyłamy Ci całą trójcą świąteczne uściski, a cokolwiek planujesz UR… pamiętasz, nie? Więc wszystko będzie OK 😉

  6. Powodzenia w realizacji planów! A przy okazji – spodziewałam się w Nowym Sączu śniegu, a tu ni huhu! Susza śniegowa! Życzenia również składam i odwzajemniam. Jednakowoż zachwytu nad Last Christmas nie podzielam 😉 mam jakąś alergię chyba na ten „utwór”… Z rzeczy świątecznych mogę polecić film „To własnie miłość”, który oglądam co roku i zawsze mnie rozczula 🙂
    Wszystkiego dobrego!

    • Śniegowa susza w mojej okolicy jest w tym akurat roku bardzo przeze mnie pożądana, jako że jutro mam mały wyjazd w sprawie tego Czegoś wspomnianego w notce 😉

      Wesołych i spokojnych Świąt dla Ciebie i Twoich Najbliższych, Tygrys 🙂 Za kibicowanie serdecznie dziękuję…

      Ściskam mocno, ciepło i jak najbardziej świątecznie 😉

  7. Dziękuję za karteczkę :)) Ode mnie dostaniesz za parę dni, bo zwykle wysyłam tuż przed Wigilią. Dobrych przygotowań :* Też już nucę świąteczne przeboje…

  8. Piotrku!
    Najserdeczniejsze życzenia świąteczne, spełnienia wszystkich Twoich marzeń, zdrowia, mnóstwa tłumaczeń, i dalszej fascynacji Celtami
    życzy zawsze Ci sprzyjający Torlin – Jacek

  9. Przede wszystkim dziękuję Ci serdecznie za piękne życzenia przesłane mailem.
    I ja Ci życzę pięknych, spokojnych Świąt Bożego Narodzenia spędzonych w gronie najbliższych.
    Wszystkiego dobrego Celcie.:-)

  10. Wesołych świąt Celcie – spełnienia planów, marzeń i zamierzeń!

    • Część już się spełniła, na rresztę muszę jeszcze czekać…

      Dziękuję Kneziu 🙂 Tak samo dla Ciebie Wesołych, zdrowych i spokojnych, pełnych wzruszeń i wielu błogosławieństw 🙂 Dla Ciebie, Twoich bliskich i całego Kneziowiska 😉

  11. To i ja do życzących się dołączę, choć po prawdzie przyszedłem xiędza rozebrać… Cóż, nie jest to czas blogowaniu przyjazny, ale może i dobrze, że familije nasze jeszcze są w pierwszeństwie… Na ten Świąt ostatek Waszmości zdrowia i by jak najwięcej chwil szczęśliwych:) A po Świętach jeszcze i pomyślności nieskąpo…:)
    Kłaniam nisko:)

    • Sedeczne dzięki za życzenia i tutaj i na pocztylionie 🙂

      Prawie nikogo teraz nie ma tu w blogowem światku, ale liczy się pamięć 🙂

      Mam nadzieję, że Waseci zyczenia spełnią się co rychlej i trwać będą, przez przyszły rok cały 🙂

  12. Szczęśliwego Nowego Roku!

  13. Celcie Petrusie!!!.Dziękuję nie tylko za wiele ciekawych informacji, ale za ciepło Twoich słów Nie obiecuję , że często tu zaglądnę, ale myśli moje są z tym blogiem i życzę wszystkiego dobrego.

    • Dziękuję Ci Watro również – za te miłe słowa, za komentarz, za obecność i Twoje myśli 🙂 Nieważne, jak często jesteś, ważne, że jesteś 😉

      Wszystkiego Naj, dla Ciebie i bliskich w tym Nowym Roku!

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

