Dwa ważne dni. I jeden Gość.

an Aoine, an 3ú lá de Dheireadh Fómhair 2014

Przez cały wrzesień żyłem w biegu. Ciągle jakieś wyjazdy, załatwienia. Nadal dużo się u mnie dzieję. I przez ten bieg omal nie zapomniałem o dwóch bardzo ważnych świętach, przypadających 26 i 30 września.
Od kilku lat staram się je w jakiś sposób skromnie celebrować. 

Dlatego też, dla przypomnienia sobie i Wam, zamieszam TUTAJ moją zeszłoroczną notkę, między innymi na ten temat…
Bo nic nowego się już w zasadzie napisać o tym nie da (a przynajmniej ja o żadnych nowościach na chwilę obecną nie wiem). 

Wszystkiego Najlepszego dla wszystkich Tłumaczy i Językoznawców, oraz osób w ogóle i w szczególe parających się językami obcymi.

Te minione dwa dni są hołdem dla Waszej ciężkiej pracy. Dla zawodu tłumacza i innych pokrewnych profesji, które dla niektórych są nie tylko sposobem na życie (chociaż czasami bardzo niewdzięcznym i niepewnym), ale i pasją. 

Życzę Wam mnóstwa zleceń i godziwej płacy za nie. Wytrwałości i siły, systematyczności i cierpliwości. Nieustającego zapału do swojej pracy i do ciągłego rozwijania się w tym zawodzie

* * *

30 września przypadł też Dzień Chłopaka. Dziewczyny, jeśli macie facetów i nie zrobiłyście tego już wcześniej, nie zapomnijcie dać im czułego buziaka 😉 

* * *

Korzystając z okazji, że niniejsza kategoria dotyczy również spraw blogowych, pragnę gorąco powitać na Polance nową Czytelniczkę o zwierzęcym nicku – Tygrys

Jak sama mówi, jest matką, żoną i kochanką. Kobietą bardzo energiczną, z tego, co zauważyłem. Pisze przede wszystkim o swoim życiu i robi to niebanalnie. Podziwiam takie osoby.
Bo jak Szczurek słusznie kiedyś zauważył, blogów o tym, co na obiad i tematach pokrewnych stanowczo w necie za dużo.

Mam nadzieję, Moja Droga, że będziesz się tu czuć jak u siebie i zechcesz często wracać… 

Posted on 3 października 2014, in Polecane/Polankowe, Życie Celta. Bookmark the permalink. 31 Komentarzy.

  1. Ach, dziękuję za powitanie 🙂 kłaniam się wszem i wobec ogółowi. pozdrawiam!

  2. swoim chłopakom oczywiście życzenia złożyłam, a Tobie teraz przesyłam gorącego całuska .. w policzek… 🙂

  3. Vulpian de Noulancourt

    Jestem za rozszerzeniem pomysłu. Dziewczyny mogą swoim chłopakom (podstarzałym chłopakom też) dawać buziaka codziennie, a nie tylko z powodu szczególnego dnia. Wtedy wszystkim jest przyjemnie.
    Pozdrawiam

  4. szczur z loch ness

    Spokojnie. To co rzeczywiste jest konieczne, o ile dobrze pamiętam Hegla, co oznacza że jeśli takie blogi są to jest na coś takiego zapotrzebowanie.
    Serdeczności z Loch Ness
    ps. Tygrys jest niesamowita!

  5. Petrus, genialne są te Twoje powitania! Nie zapomnę, jak mnie zaskoczyłeś moim. Dla każdego masz jakąś miłą przemowę! 🙂

  6. Fakt, genialne są Petrusowe powitania, bardzo miłe i zaskakujące.

    Petrusie Celcie, życzę Ci wszystkiego najlepszego jako osobie tłumaczącej 🙂

  7. A ja powiem Ci szczerze, uwielbiam czytać na temat kłopotów tłumaczy. Te książki są niesamowite. Muszą znaleźć jakieś miejscowości, święta, nazwy bitew itp. w języku polskim, szukać po słownikach, dzisiaj w dobie Internetu jest to łatwiejsze, ale dawniej!!! Piszesz – dynastia chińska xxx … i już masz kłopoty, jak to się prawidłowo pisze. A idiomy? Tak jak tłumaczenie słów Klasyka w Japonii, że Polska jest jak rzodkiewka, z zewnątrz czerwona, a w środku biała. Tylko że w Japonii nie znają rzodkiewek.

    • Ja też uwielbiam czytać na takie tematy 🙂 Można się czasami nieźle ubawić…albo mocno zaszokować tym, jak niektóre tłumaczenia wychodzą…

      Takie np. Gwiezdne Wojny – kiedy Powrót Jedi wchodził na ekrany polskich kin w latach 80-tych, Imperatora Palpatine’a przełożyli dosłownie jako „Cesarza Palpatine’a”, Imperium było Cesarstwem…a Moc (the Force) dosłownie jako „Siłę”… A co ja się naczytałem dawniej o wpadkach w filmach czy serialach…fascynujące to jest 😀

      A z tą Japonią i rzodkiewkami to też fajne!

  8. Jak zwał, tak zwał, ważne że jest najmniej pięć przywołanych sposobności do tego, iżby kielich wznieść w górę, a to za czyją pomyślność, a to na powitanie, a to znów w intencji…:) Idę zatem wielce ukontentowany, czynić swoją powinność:)
    Kłaniam nisko:)

  9. To ja napiszę, że w Dzień Chłopaka mój najmłodszy Chłopak, czyli 6-letni Pytalski dostał w prezencie lizaka od koleżanki z zerówki.
    A Ty Celcie jesteś chyba najmłodszym ze znanych mi Chłopaków – blogerów – więc należą Ci się wyjątkowe życzenia
    🙂 🙂 🙂

  10. Za życzenia, te dotyczące wytrwałości w pracy z językiem serdecznie dziękuję 😉 Jeżeli zaś chodzi o Dzień Chłopaka, to ja sobie milczałam, bo niektórzy z Was, Piter są Facetami, a nie chłopcami i ja Wam złożę życzenia w Dniu Mężczyzny 😉

  11. Z okazji święta tłumaczy serdeczne życzenia – strrrrasznie trudny zawód! 🙂
    A tak przy okazji to ciekawe kto jest patronem tłumaczy i kto blogerów? Może św. Jan Kanty, który chroni od errat, to może i od błędów, a blogerów od wypisywania głupot? Chociaż ja jestem zwolennikiem łamania zasad na blogach. Taki Szczurek – bardzo usilnie stara się pisać głupotki, a co by nie napisał, to ma swoją wagę – i weź tu człowieku potraktuj go tak jak głosi? To ja już nie wiem, może wybierzmy jakiegoś świętego blogera i go kanonizujmy? Może Wachmistrza bo ma inklinacje do wina? 😀 😀 😀

    • Dziękuję bardzo! 🙂

      Patronem między innymi tłumaczy jest święty Hieronim, o którym możesz poczytać w ciekawych stronach po prawej… Co do blogerów to nie wiem, bo nigdy nie sprawdzałem 🙂

      Hmmm… A czy inklinacja do wina jest jedynym kryterium kanonizacji tutaj? 😉

      • Ale jakże ważnym! Najgorzej to mieć patrona ponuraka i abstynenta! A tak, co święto to impreza, a jak nie ma święta to też impreza. 😀 😀 😀
        A może dwóch patronów? Jan Kany, żeby głupot nie pisać i Wachmistrz, żeby to uczcić? 😛 😀 😀

        • No nie powiem, ciekawe masz pomysły 😀

          Nie żebym miał coś do alkoholu – wszystko wszak dla ludzi, byle rozsądnie – ale pragnę zauważyć, że nie każdy abstynent musi być od razu ponurakiem 😉

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

