Jest sprawa…

an Déardaoin, an 17ú lá de Dheireadh Fómhair 2013

Kochani, po raz kolejny chciałbym zwrócić Waszą uwagę na arcyważną sprawę i poprosić o pomoc. Gruchnęła  wieść bardzo niepokojąca dla osób takich jak ja – niepełnosprawnych.

* *

Od 1 stycznia 2014, Rząd planuje wdrożyć szereg ustaw, które w praktyce oznaczać będą likwidację Zakładów Pracy Chronionej, zatrudniających osoby niepełnosprawne. Dalej będziemy mogli pracować, lecz pracodawcy nie będą już ustawowo zobowiązani do zapewnienia nam specjalnych udogodnień typu: skrócony czas pracy, przerwy w pracy czy odpowiednią opiekę medyczną. Od stycznia takie rzeczy będą zależeć wyłącznie od dobrej woli pracodawcy. 

Wszystkie szczegóły znajdziecie TUTAJ.

Gorąco proszę wszystkich o przekazanie tego dalej. Im więcej osób się o tym dowie, tym lepiej. Jeżeli planowane zmiany wejdą w życie, setki takich osób jak ja zostaną na lodzie, bez niczego. 

Jeżeli zewrzemy szeregi, możemy wywrzeć społeczny nacisk na Parlament i tym samym uratować miejsca pracy dla niepełnosprawnych. Wszyscy mamy równe prawo do rozwoju i pracy, nieważne czy ktoś jest na wózku czy nie. Podstawowe potrzeby każdego człowieka są takie same. 

Na pewno wielu z Was zna osobę taką jak ja, ma kogoś takiego w rodzinie albo wśród znajomych. Albo zna chociażby mnie, po tym, co tu na Polance piszę. Lub przynajmniej o niepełnosprawnych słyszało. Nieważny stopień czy rodzaj znajomości, ale na pewno zetknęliście się z takimi osobami jak ja. Macie więc pojęcie, jak żyjemy, jakie mamy marzenia i czego nam potrzeba. 

Już nieraz się przekonałem, że mogę liczyć na Wasze wsparcie i dobre serce. Wiem, że teraz też nie zawiedziecie – nie tylko mnie, ale i wszystkich w podobnej do mojej sytuacji.

* * 

Link do facebookowej strony zamieszczony powyżej od teraz aż do odwołania wisieć będzie w dziale z ciekawymi stronami. Mam nadzieję, że jak najwięcej ludzi zwróci nań uwagę i pomoże niepełnosprawnym. „Poczta pantoflowa” może zdziałać naprawdę wiele… 

Politycy wszelkich opcji rzadko kiedy liczą się z tymi, którzy ich wybierali. Musimy im pokazać, że tym razem nie mają innego wyjścia. Ogłaszajcie to jak się da i gdzie się da. Każdy list, każdy telefon jest tu na wagę złota. Mamy czas do Nowego Roku. Obyśmy mogli 2014 rozpocząć z poczuciem, że udało się wykonać kawał dobrej roboty i zapobiec ogromnej tragedii. Niepełnosprawni nie mogą zostać na bruku! 

Liczę na Was, Moi Drodzy… 

Posted on 17 października 2013, in Polecane/Polankowe. Bookmark the permalink. 33 komentarze.

  1. szczur z loch ness

    Z tego co widzę pod podanym adresem protest ma znaczny rozmiar i dotyczy zmian w ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych z dnia 27 sierpnia 1997 r. (akurat nie znam tematu – ale zaraz poczytam).
    Pozdrawiam z LN 🙂

  2. Z tego co widzę, nasi już tam działają 😀

  3. Myślałam, że FB do niczego pożytecznego się nie nadaje. 😀

  4. Niestety, moje konto na FB jest praktycznie martwe. Ale z pewnością będę działać w miarę możliwości. I podpiszę co trzeba.
    Okrutne jest to, że najbardziej zawsze cierpią ubodzy, chorzy i niepełnosprawni.
    Bardzo serdecznie Cię pozdrawiam Celcie 🙂

  5. Tych, co wymyślają takie zmiany, powinno się zagotować w smole własnej głupoty i znieczulenia.

    Masz moje wsparcie! 🙂

  6. Szajsbuków nie uznaję, to tam mego nie wyglądajcie wsparcia… Ale skopiowałem te adresy, gdzie petycje słać i wzory listów ściągać i com miał uczynić, to uczyniłem, choć przyznam, że bez szczególnej w jaki sukces wiary… Alem podpisał w żywocie już petycyj tyle, że pięć więcej różnicy nie czyni…:)
    Kłaniam nisko:)

    • Na „Szajsbuku” (któren jednakowoż czasami się przydaje) nic czynić nie musisz 🙂 Starczy jeno, że przekażesz wszystko dalej. A wiarę mieć trzeba, że cosi ten protest zdziała…

      Dziękuję i pozdrawiam!!

  7. Klik dobry:)

    Trafiłam tu od Wachmistrza. Niewiele mogę zdziałać, ale zredagowałam i opublikowałam notkę

    http://grycela.blogspot.com/2013/10/dranstwo-siega-zenitu.html?showComment=1382367672881#c6239590700824585563

    na swoich 2 blogach, a teraz pracuję na listami, choć sama nie jestem osobą niepełnosprawną.

    Pozdrawiam serdecznie.

  8. Zrobię, co będę mógł Celcie, ale to tylko masówka potrafi rząd zmusić do zmiany koncepcji.

  9. O wypraszam sobie – nigdy nie oddałam głosu na obecny rząd 😛
    Ale wiesz myślę, że to nie przejdzie. Oni dużo głupich pomysłów mają, ale fakt faktem marzą im się kolejne lata przy korycie. Z resztą jestem pewna, że w kolejnych wyborach znów zwyciężą obecni rządzący. Taki kraj. W Polsce największym problemem jest to, że mieszkają Polacy.

    Na fb napisałam Ci wiadomosć z nowym adresem bloga i hasłem. Możliwe, że wylądowało w innych wiadomościach.

  10. Niestety nie mam fb :/
    Ale wnerw mnie bierze, jak o tym czytam. Podobnie jak o aborcjach dzieci niepełnosprawnych. Normalnie faszyzm jakiś :/
    Mam nadzieję,że nic z tego nie wyjdzie. Kurcze nie dość że życie osób niepełnosprawnych i tak jest trudne, to jeszcze chcą dołożyć…
    Trzymaj się tam :*

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

