Sen Najświętszej Matki Bożej…

an Mháirt, 13ú lá de mhí Lúnasa, 2013

Pojutrze przypada Uroczystość Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny (w Polsce znana pod nazwą Matki Boskiej Zielnej).

W związku z tym, chciałbym się z Wami podzielić czymś, co jakiś czas temu otrzymałem od Busi… Polecam.

*

Wszedł do niej Pan Jezus i powiedział:

–         Matko, czy śpisz?

–         Zasnęłam – odrzekła Panna Maria – ale Ty mnie Synu obudziłeś. Widziałam Cię w Ogrójcu obnażonego od Kajfasza do Piłata i Heroda prowadzonego i tam Cię Koronowano cierniem; potem Cię sędziowie sądzili; przywiązali do kamiennego słupa łańcuchami; zbili aż Twoje Święte Ciało odpadało, a potem Cię do Krzyża przybili i bok włócznią przebili, z którego wypłynęła Woda i Krew Święta.

A na to Jezus odpowiedział najczulej:

–         Matko Miłosierdzia, kto ten Sen będzie przy sobie nosił, odmawiał lub słuchał, ten bez grzechu śmiertelnego zostanie i nigdy nagłą śmiercią nie umrze bez przyjęcia Ciała i Krwi Mojej; a o cokolwiek będzie mnie prosił albo Ciebie Kochana Matko, to otrzyma. Kto ten Sen będzie nosił przy sobie dostąpi 100 dni odpustu. Kto go będzie odmawiał albo słuchał, nie zginie na żadnym miejscu ani w drodze ani na wojnie. W którym domu Sen ten będzie się znajdował, tam ani ogień ani woda szkodzić nie będzie.

Ten sen Ojca Świętego Benedykta III Królowi Augustowi był przysłany w 1700 roku.

* * *

Na koniec mała ciekawostka, przypadkowo znaleziona…

W tym samym dniu Prymas Irlandii, kardynał Seán Brady, zawierzy Zieloną Wyspę oraz wszystkich Jej mieszkańców Niepokalanemu Sercu Maryi w narodowym sanktuarium w Knock.

Posted on 13 sierpnia 2013, in Polecane/Polankowe, Religia. Bookmark the permalink. 24 komentarze.

  1. Człowiek uczy się całe życie:))
    Pozdrawiam

  2. Pojutrze jest Święto Wojska Polskiego

  3. szczur z loch ness

    Szanowny Torlin napisał, że chodzi o Święto Wojska. Nic z tego nie rozumiem 😦

    • Czego Drogi Szczurku nie rozumiesz? 15 sierpnia jest Dniem Wojska Polskiego z okazji wygranej Polaków pod Radzyminem w 1920 roku. A Kościół od początków dopasowywał swoje dni do zwyczajów ludzi, stawiał kościoły na miejscu kultu pogańskiego. Identycznie postępuje ze świętami – nazwijmy to – cywilnymi. Za wszelką cenę chce je zawłaszczyć. Nie powinno być 1 Maja, tylko święto Świętego Józefa, nie mamy 3 Maja, tylko dzień jakiejś tam kolejnej odmiany Matki Boskiej, ja już się w tym pogubiłem. Nawet nie ma Dnia Zmarłych, tylko Wszystkich Świętych. Więc usiłuję przypomnieć podstawę, 15 sierpnia to jest Dzień Wojska Polskiego.

  4. Dzisiaj jest podwójne, bardzo ważne Święto!
    Pozdrawiam pięknie Celcie 🙂

    • A ja, jak co roku, robię 15 sierpnia grilla dla koleżanek i kolegów z pracy. Trochę jestem przerażony, bo impreza cieszy się z roku na rok większym powodzeniem, i jak ten cały bal przekroczy 30 osób, to ja przestanę to kontrolować. Ale ludziom się podoba, a z młodzieżą trzeba dobrze żyć.

    • Owszem 🙂 Ważne i z świeckiego i z duchowego punktu widzenia…w obu zaś przypadkach, także z historycznego 🙂

  5. Torlinie, potwierdzam, z młodzieżą trzeba dobrze żyć. Choćby po to, aby kiedyś powielali dobre wzory.
    No i jeszcze z sąsiadami powinno się dobrze żyć!:-)

  6. Znaczy się, że Celt obchodzi Wniebowzięcie Maryi Panny (co na to Twoi celtyccy przodkowie?:)), Torlin będzie defilował ku czci Świętego Grilla, a ja wypiję za Święty Spokój!:)
    Kłaniam nisko:)

    • Wniebowzięcie oficjalnie obchodzone jest dopiero od lat 50-tych…myślę, że moi bracia przymkną na to oko 😉

      A za owy Święty Spokój to i ja wyjątkowo wraz z Waszecią przepiję… 🙂

  7. Dzięki, Celcie, nie znałam tej historii.
    Dziś święto Królowej Wojska Niebieskiego. No i Wojska Polskiego. Nie rozumiem tych podziałów na siłę, chrześcijaństwo jest osadzone w tym świecie i to normalne, że współgra z innymi uroczystościami.
    Swoją drogą wątpię, żeby zwycięzcy spod Radzymina woleli, by świętowano ich zwycięstwo, a zapominano o Marii. Jej zwycięstwo było o wiele większe, a i jej pomoc w ich zwycięstwie była dla nich oczywista. Ateizacja społeczeństwa nastąpiła trochę później, niestety.

    • Ja również o tym nie słyszałem, dopóki mi Busia tego nie pokazała 🙂

      Ja obchodzę jedno święto, a pamiętam o drugim. Wszystko jest powiązane…

      Tak samo było dawniej dla naszych żołnierzy.

  8. Odpowiedź Torlina pod moim powyższym komentarzem usunąłem, na Jego wyraźną prośbę. Rzeczywiście, ciut mocna była.

    Proszę Kochani o zachowanie poziomu w dyskusjach pod notkami. Moja Polanka jest miejscem spotkań i rozmów. Na wszystkie tematy, ale bez wściekłości.

  9. A wszystko to na przekór temu, czego nauczał Jezus……

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

