O pewnej rocznicy i zmianach.

an Mháirt, an 4ú lá de Mheitheamh, 2013

Jutro (5 czerwca) obchodzę swego rodzaju rocznicę. Właśnie rok temu 5 czerwca opublikowałem na Nowej Polance swój pierwszy post. Od tamtego czasu chyba w dostatecznym stopniu ogarnąłem już podstawy, na jakich działa WordPress.

Komentatorzy z Onetu szybko się na moich nowych włościach zadomowili; przybyło mi ponadto parę nowych osób. Obie te rzeczy niesamowicie mnie cieszą i mam nadzieję, że będzie tak przez kolejne lata 🙂

* * *

Jak wiecie, od początku swojego blogowania w 2007, nieustannie staram się, aby moje wirtualne cztery kąty były Miejscem, do którego zawsze będziecie chcieli wrócić.

Z tego względu, krótko po przeprowadzce wprowadziłem tutaj irlandzki system datowania postów, aby jeszcze bardziej przybliżyć ten blog do moich ukochanych Krain.

W takim samym celu zamieniłem ostatnio nazwę kategorii celtyckiej – teraz jest po irlandzku. Za pomoc językową serdecznie dziękuję mojej przyjaciółce Elaine 🙂

* * *

Sądzę, że pierwsza rocznica na nowym miejscu to odpowiedni czas na wprowadzenie kolejnych drobnych zmian. Chodzi głównie o chmurkę z kategoriami po lewej stronie…

Projektując Nową Polankę, stworzyłem początkowo siedem kategorii tematycznych, wśród których były „Wiersze własne i tłumaczenia piosenek” oraz „Powrót do korzeni”

W miarę publikacji kolejnych postów jasnym stawało się, które kategorie są najpopularniejsze i najczęściej wykorzystywane. Dwie wyżej wspomniane praktycznie leżały dotąd odłogiem.

Tłumaczę mniej piosenek, niż zakładałem, a ostatni wiersz napisałem prawie rok temu. Większość starszych wierszy ciągle czeka na publikacje, ale ze względu na mnogość tematów i rzeczy jakie się wokół Waszego Celta dzieją, brak czasu, aby się za to wziąć.

Z kolei do końca cyklu: „Powrót do korzeni” zostały jeszcze 2, najwyżej 3 notki. Potem już raczej nie będę tej szufladki używać.

* * *

Postanowiłem połączyć posty z „Wierszy własnych…” i „korzeni”. Stąd widzicie teraz kategorię: „Bez kategorii”. Może się to przydać w przypadku notek, które mają zupełnie odrębny charakter od pozostałych.

Tak jest chociażby na blogu Torlina, który nawiasem mówiąc, jest inspiracją dla niniejszych zmian. Kolejny raz, zresztą.

Jest to kategoria wyraźnie różna od „Inne”, do której trafiają różne utwory prozą (w większości mojego autorstwa, jak na przykład TEN), teksty o religii, historii, o sprawach blogowych, czy wszelkie dni świąteczne.

Do „Inne” przeniosłem z „Wierszy własnych…” jedną piosenkę z tych, które dawniej przetłumaczyłem. Tam będzie odtąd lądować każda piosenka, jaką przełożę.

* * *

Począwszy od poprzedniej zabawy, wszelkie „łańcuszkowe” notki będą teraz w „Bez kategorii”. Tam wrzuciłem też wcześniejsze zabawy, w których brałem udział. 

Rzadko używam etykietki „Polecane”. Mam jednak w zanadrzu parę rzeczy, które chciałbym Wam polecić i zamierzam tę kategorię wykorzystywać w sposób ciągły chociaż niezbyt częsty, więc zostawiłem ją jak jest.

* * *

W Łotrpressowym poradniku czytałem co nieco o tagach: mniejszej, bardziej dokładnej wersji kategorii.

Przez ostatnie dwa tygodnie w ramach próby dodałem kilka tagów do starszych postów, żeby zobaczyć, jak to wpłynie na funkcjonalność bloga. Być może to zauważyliście.

Doszedłem do wniosku, że siedem tagów grupujących różne posty, to ciut za dużo. Zostawię tylko cztery.  

„Przy ognisku…”, skupiający niektóre czysto celtyckie notki oraz te zawierające jakąś opowieść i same mające taką formę. Nazwę wziąłem stąd, że pisząc jakąś notkę, zawsze wyobrażam sobie, że siedzimy wszyscy wokół ogniska, przed wejściem do mojej Jaskini tu na Polanie, jak Wam to już kiedyś opisałem.

Zostawię tag do swojej twórczości, do wpisów z cyklu „Powrót do korzeni”…a także jeszcze jeden, będący zaczątkiem nowego cyklu. O tym wszakże opowiem w swoim czasie, w osobnej notce.

Aktualnie chodzi mi po głowie pewien eksperyment z postami. Nie bądźcie proszę zdziwieni, jeśli w najbliższych wpisach zauważycie niewielkie zmiany. Zobaczymy, co z tego wyjdzie. Jeśli się nie uda, w postach wszystko zostanie po staremu.

* * *

4 maja dostałem od Adminów portalu wielką literę W, otoczoną wieńcem laurowym, z takim oto dopiskiem po angielsku: „Wszystkiego Najlepszego! Dokładnie rok temu zarejestrowałeś się na WordPress.com! Dziękujemy za korzystanie z naszych usług i życzymy owocnego blogowania!” .

Zaskoczyli mnie całkowicie 🙂 Pamiętam, kiedy zacząłem tutaj pisać, ale o dacie samej rejestracji zapomniałem już całkiem. Miło być docenionym takim drobiazgiem. Na Onecie za całych 6 lat pisania, ani razu takiego rocznicowego upominku nie otrzymałem.

* * *

Na zakończenie, chciałbym z całego serca podziękować Wam Wszystkim, którzy dotrzymujecie mi towarzystwa na Nowej Polance. Marzę o tym, aby pozostać tutaj z Wami w takim samym (lub może nawet nieco powiększonym) składzie przez następne lata, dopóki starczy sił oraz tematów 🙂  

Każdy komentarz i każde odwiedziny są dla mnie zawsze bardzo cenne. Każdy z Was bez wyjątku przyczynia się do szczególnej aury, jaka panuje w tym Miejscu Ponad Światem. 

Tradycyjnie już czekam na Wasze opinie odnośnie zmian, o których piszę powyżej. 

SLAINTE!

Posted on 4 czerwca 2013, in Polecane/Polankowe. Bookmark the permalink. 12 komentarzy.

  1. szczur z loch ness

    Jedyną stałą rzeczą w życiu jest nieustanna zmiana 🙂 Aby chociaż trochę się temu przeciwstawić – niezmiennie – zaglądam w to miejsce i co gorsze nadal tak zamierzam 🙂
    Gratuluję Rocznicy !!!!
    Serdeczności z krainy Loch Ness 🙂

  2. Rocznicy winszuję 🙂 Ze zmianami oswoić się przyjdzie, a nie takie żeśmy przetrzymali… Onety nie ma co wspominać, to zła kobieta była…:)
    Kłaniam nisko:)

  3. Lubię do Ciebie zaglądać Celcie :-), więc tak szybko się mnie nie pozbędziesz:-)

  4. O to już rok, ale zleciało! Ja tu będę zawsze zaglądać, bo bardzo lubię czytać Twoje notki i w ogóle klimat Polanki mi odpowiada 😀 Także pisz dalej, plisss… I niech Ci WordPress lekkim będzie ^^
    A u nas też pewna ważna rocznica, zapraszam 😉

  5. Ja też gratuluję i dziękuję za miłe słowa. Zawsze coś tam skrobnę po przeczytaniu…

  6. Piter, cokolwiek robisz, jest to Twoja Polanka, więc jest git. Cieszę się, że zmieniłeś lokalizację, bo u matki O. nic sią już nie dało zrobić fajnego.

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

