Od Rivulet :)

an Luan, an 27ú lá de Bhealtaine, 2013

Zostałem zaproszony do zabawy, zatem odpowiadam… 🙂

* * *

1. Co najbardziej poprawia Ci humor?
Długi spacer, dobra książka albo muzyka.
*
2. Co dziś dla siebie zrobiłeś/zrobiłaś, by poczuć się lepiej?
Czytałem „Listy” J.R.R. Tolkiena i zjadłem babeczkę z masłem orzechowym 🙂
*
3. Z jakim bohaterem/bohaterką się utożsamiałeś w dzieciństwie i czy zostało Ci to do dzisiaj? 🙂
Jako dziecko byłem wielkim fanem serialu Power Rangers i utożsamiałem się z Tommym – Zielonym Wojownikiem. Na co dzień zwyczajnym nastolatkiem, mistrzem sztuk walki o wielkiej pokorze, dyscyplinie i sile.
Równocześnie uwielbiałem Królika Buggsa 🙂 Do dzisiaj zaś pozostał mi ogromny sentyment zarówno do PR, jak i do wyluzowanego marchewkożercy 🙂
*
4. Smak lata to…
Truskawki pod każdą postacią. Kukurydza w kolbach, z masełkiem i solą. Szparagi z bułką tartą. Młode ziemniaczki z koperkiem i kwaśnym mlekiem.
*
5. Twoje najmilsze wspomnienie?
Ciężko wybrać, bo takich mam kilka. Takie najbardziej aktualne najmilsze to magiczny tydzień spędzony w Czorsztynie na przełomie lipca i sierpnia 2007.
Z takich dawniejszych to wyjazdy do ŚP Prababci Rózi, kiedy była jeszcze w pełni sił. Pieczone jabłka z orzechami od ŚP Babci Marysi, na każde Boże Narodzenie. I każda przejażdżka naszym kochanym Fiatem 126p.
*
6. Gdzie pojechałbyś/pojechałabyś w podróż marzeń?
O tym już chyba wszyscy Czytelnicy doskonale wiedzą, ale mogę jeszcze raz powiedzieć: Wielka Brytania i Irlandia 🙂
*
7. Twoje ulubione lody to…
Mix czekoladowo-śmietankowo-jabłkowo-truskawkowy.
*
8. Kawa, herbata, czy kakao?
Herbata. Czasami kakao.
*
9. Książka i (lub) film, które zmieniły Twoje życie…
Kolejne ciężkie pytanie. Gdybym miał wybrać taką jedną książkę i film, pewnie byłby to Władca Pierścieni.
W 2001 poszedłem z klasą do kina na Drużynę Pierścienia i tak się zaczęło. Wkrótce potem nabyłem 1 książkę tej trylogii, później drugą, a kiedy wyjechałem do Stanów, udało mi się nabyć piękne wydanie – trzy części w jednej książce + wszystkie mapy i dodatki. Do dzisiaj jest to jeden z moich najcenniejszych książkowych skarbów.
Władca Pierścieni poszerzył moje fantastyczne i językowe horyzonty. W gimnazjum robiłem z niego prezentację na polski i uczyłem się wierszy na angielski. W liceum z kolei zdawałem z niego ustny polski. Mam więc ze Śródziemiem same przyjemne, pozytywne skojarzenia 🙂
Dzieła Tolkiena są dla mnie stale zachwycającą odskocznią od szarej i ciężkiej codzienności. Kocham tę całą lingwistyczno-historyczną obudowę, którą Profesor stworzył do swych książek. Kocham język (w oryginale i w tłumaczeniach). Kocham te wszystkie opisy i dbałość o detale…
*
10. Wolisz odpoczywać w domu czy podróżować?
Podróżować. Mam w sobie sporo z włóczykija. Odpoczywać to też najchętniej na dworze, jeśli tylko mogę.
*
11. Czy dopuszczasz myśl, że Bóg przytula Cię, gdy jest Ci źle i kocha Cię właśnie takiego, jaki jesteś, ze wszystkimi słabościami? 🙂
Oczywiście, że tak. Bez tej świadomości chyba już dawno byłbym wrakiem człowieka. Pan przytula mnie w smutku, umacnia w potrzebie i koi kiedy jestem zdenerwowany. Jest moją wielką siłą.
Kocha mnie tak, jak każdego człowieka – prawdziwie i bez uprzedzeń, bo żaden człowiek nie zna drugiej osoby tak dobrze, jak Bóg…
* * *
Jak od pewnego czasu Wam wiadomo, każda tego typu zabawa na mnie się kończy. W przeszłości już nominowałem wszystkich, których się dało, a są też tacy, którzy nie chcą brać udziału i ja to rozumiem. Zatem jeśli ktoś chętny, zapraszam do odpowiedzi 🙂
* * *
 
Ostatnia część celtyckiej pomroczności jest już gotowa i opublikuję ją w czerwcu. Proszę o cierpliwość.
Następna notka z kolei powinna pojawić się w okolicach 5 czerwca, jeśli nic się nie zmieni. 
Dziękuję za uwagę!
Posted on 27 maja 2013, in Polecane/Polankowe, Życie Celta.... Bookmark the permalink. 14 komentarzy.

  1. To łączą nas Celcie przede wszystkim truskawki. Mogłabym je jeść bez przerwy.
    I chyba wiele innych rzeczy też, chociaż dzieli nas całe pokolenie.
    Serdeczności 🙂

    • Truskawki to moje drugie najbardziej ulubione owoce (zaraz po jabłkach).

      I masz rację, że wiele nas łączy – na przykład to, że oboje widzieliśmy kawałek świata (chociaż Twój kawałek jest większy od mojego 😉 )…

  2. A mi PR kojarzy się głównie z Public Relations. 😛

  3. szczur z loch ness

    Przyznam, że od zawsze podziwiam Twoją cierpliwość, a powiedziałbym nawet wyrozumiałość :-)))) w kwestii internetowych łańcuszków.
    Serdeczności z krainy Loch Ness 🙂

    • Osobiście nie widzę w łańcuszkach niczego złego 🙂 Zabawa jak każda inna… A jeśli przy okazji pytania odpowiednie, zawsze się można czegoś nowego dowiedzieć 🙂

      • Ja łańcuszki (oczywiście tego typu, a nie wysyłanie jakichś listów) też bardzo lubię, ale z przykrością stwierdzam, że ten jest nieciekawy i wtórny. Stać Cię na lepszy Celcie.

        • Pytania wymyśliła tym razem Rivulet 🙂 Ja tylko na nie odpowiedziałem.

        • Jakbym chciała napisać oryginalny łańcuszek, to bym napisała 😛
          Wolałam zrobić prosty i poznać trochę ludzi, z którymi piszę. I to, co jest im bliskie. Do tego nie trzeba wyszukanych pytań. Tylko trochę cierpliwości i dobrych chęci. I otwartości z drugiej strony.
          Szczerze mówiąc – rzygam już oryginalnością za wszelką cenę i cynicznymi wypocinami.
          Pozdrawiam 😉

          • Zapraszam Cię serdecznie Rivulet do siebie. Odpowiedziałem na Twój komentarz w swoim blogu, bo po prostu dałem łańcuszek taki (według mnie), który więcej mówi o danej osobie, niż Twoje pytania.

  4. Zawsze mnie fascynuje upodobanie chłopców do superbohaterów 🙂 Jest w tym coś pięknego, że taki mały mężczyzna już chce być wojownikiem. Już to widzę u Gabrysia, jak biega z patykiem i szaleje po krzakach 😉

    • Chyba każdy chłopak w mniejszym lub większym stopniu przechodzi tę „fazę”… Twoich też to czeka 🙂 Dziecko musi mieć bohaterów, o których będzie marzyć – to bardzo ważne…

      To dotyczy obydwu płci. Na przykład za Power Rangers nie tylko chłopaki szaleli…dziewczyn też ta mania nie ominęła 😉

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

