Zaskoczeń ciąg dalszy… :)

an Luan, an 22ú lá d’Aibreán 2013

Dopiero co pisałem o tym, jak Życie potrafi człowieka zaskoczyć pięknym prezentem od ukochanego zespołu, a tu znowu trafiają się drobne przyjemności… Takie są właśnie najwspanialsze 🙂 I najbardziej mi teraz potrzebne…

* *

Pierwsze zaskoczenie znowu dotyczy GREGORIAN. Trzeciego kwietnia Zespół, w ramach trwającej trasy koncertowej, dał koncert w Zagrzebiu. Wydarzenie miało być transmitowane na żywo w chorwackim radiu. Link do tegoż radia umieściła na FB Tami, fanka z USA i jedna z moich przyjaciółek. Ja jednak miałem wtedy tłumaczenie i nie mogłem posłuchać. Obawiałem się, że coś takiego może mi przejść koło nosa.

Jakiś czas później dowiedziałem się od Tami, że ktoś z Europy nagrał ten występ…że Ona go ma i może mi podesłać… 😀 Myślałem, że padnę kiedy to przeczytałem. Od tamtej pory zdążyłem ten koncert przesłuchać już dwa razy.

Sądząc z opowieści tych, którzy byli na poprzednich koncertach tej trasy, jak i po dźwiękach płynących z nagrania, „mnisi” tym razem przeszli samych siebie. Było to prawie trzygodzinne widowisko bazujące na najnowszej płycie: Epic Chants z tematami filmowymi, ale nie ograniczało się ono tylko do tego krążka.

W Hali Sportowej chorwackiej stolicy (Domu Sportovu Zagrebu, wedle słów spikerki), rozbrzmiały z EC między innymi: „She” Charlesa Aznavoura, „Kiss From A Rose” Seala (z Batmana), „Unchained Melody” (z „Uwierz w ducha”), „Live And Let Die” Paula McCartneya (z filmu o Bondzie), czy „World Without End” (kompozycja oryginalna, zainspirowana powieścią Kena Folletta „Świat bez końca”).

Z innych filmowych kawałków zagrano jeszcze „Streets Of Philadelphia” Bruce’a Springsteena (z „Filadelfii”, Masters Of Chant 8), czy „The Sound Of Silence” Simona & Garfunkela (z filmu „Absolwent”, Masters Of Chant I).

Jakby tego było mało, pojawiły się trzy piosenki nie opublikowane wcześniej na żadnej płycie: „Rydwany ognia” Vangelisa, „Now We Are Free” Hansa Zimmera i Lisy Gerard (z „Gladiatora”), oraz „Hallelujah” Leonarda Cohena (przeróbka tej piosenki znalazła się na soundtracku do pierwszej części „Shrecka”).

Przy tych dwóch ostatnich utworach Wasz Celt autentycznie popłakał się ze wzruszenia, przy całej reszcie – ciarki od początku do końca. Między poszczególnymi piosenkami chórzyści żartowali razem z publicznością.

* *

Kolejne zaskoczenie spotkało mnie 10… Dostałem bowiem w prezencie „Hobbita” na DVD! 😀 Specjalna, limitowana edycja dwupłytowa. Z kolorowym albumikiem o hobbitach w języku angielskim.

W pięknej obwolucie przedstawiającej plakat, który za pośrednictwem Ambasadora Nowej Zelandii w Polsce trafił od Petera Jacksona na tegoroczny finał WOŚP. Chodzi o plakat z Gandalfem, wolno kroczącym zielonymi ścieżkami Shire.

Na jednej płycie film w kilku wersjach językowych (w tym z polskim dubbingiem); na drugiej trailery, spot o Nowej Zelandii, reklamy gier na podstawie LOTRa i Hobbita, oraz klipy z produkcji filmu krok po kroku i wywiady z aktorami. Te same, które jeszcze w zeszłym roku odnalazłem TUTAJ 🙂 Ale perełka!

Przy okazji, w nagłówku zalinkowanej przeze mnie stronki możecie zobaczyć ten plakat z Gandalfem, o którym piszę nieco wyżej. 

* *

Trzecie zaskoczenie ma postać „Brave” – pierwszego singla z najnowszej płyty Josha Grobana, „All That Echoes”. A raczej miejsca, gdzie ową piosenkę usłyszałem. Od jakiegoś czasu zajmuje ona bowiem pierwsze miejsce na liście przebojów Radia Zet! 😀

Słucham Josha od 2005, w Polsce jestem od 2007… Za cały ten czas jest to pierwszy raz, kiedy usłyszałem Josha w JAKIEJKOLWIEK polskiej komercyjnej stacji radiowej! Jest jeszcze nadzieja dla muzyki rozrywkowej u nas…

* *

Zaskoczyła mnie też niedawno informacja zamieszczona na FB przez zespół Beltaine. Ich strona BeltaiNOWA jest zupełnie odlotowa! 😉 Całkowity lifting sobie zrobili. Podmieniłem już odpowiedni link w ramce po prawej, więc kto jeszcze nie widział – zapraszam serdecznie…  

* *

Kończąc teraz tę notkę, jestem świeżo po trzygodzinnym, rodzinnym spacerze. Wspólne zakupy, a potem długa włóczęga… Przyjemnie być użytecznym. KOCHAM takie dni jak ten! 🙂

Posted on 22 kwietnia 2013, in Życie Celta.... Bookmark the permalink. 10 komentarzy.

  1. Piter, dobrzy ludzie przyciągają dobro, bo dają dobro : o )))

  2. szczur z loch ness

    Zaciekawiłeś mnie osobą Josha Grobana, bo prawdę mówiąc nie znałem i nie miałem okazji słuchać.
    Pozdrawiam z krainy Loch Ness 🙂

    • Oj Szczurku…w takim razie musisz KONIECZNIE nadrobić zaległości… Koniecznie 🙂

      Josh to były student Akademii Sztuk Pięknych, śpiewa od 2004. Po więcej szczegółów odsyłam do odpowiedniego linka w ramce po prawej 😉

      Śpiewa po angielsku, włosku, hiszpańsku i portugalsku.

      A z jego piosenek polecam: „You Raise Me Up”, „In Her Eyes”, „Oceano”, „Hidden Away”, „Awake”, „Alejate”, „Don’t Give Up”, „February Song”…

      Przyjemnego słuchania 🙂

  3. Też lubię Brave 🙂 Ale Josha nie kojarzyłam wcześniej.
    Cieszę się, że tak radośnie u Ciebie 😉

  4. Mnie zaskakuje czas i jego możliwości! A spacery są bezcenne, zwłaszcza jak odbywają się w wyśmienitym towarzystwie.

    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    PS Słońce jest do Twojej dyspozycji 🙂

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

