Liebster Blog :) Część 2.

an Déardaoin, 27ú lá de mhí na Nollag 2012

Kontynuacja pewnej zabawy, w którą zostałem niedawno wkręcony, równocześnie przez Alnilam i Rivulet. Kolej teraz na pytania Riv:

1. Kim jest dla Ciebie Bóg? (szczerze)

Tu na ziemi mam kilku najlepszych przyjaciół, których śmiało mogę tak nazwać. Na których zawsze mogę polegać. Bóg z kolei jest moim Najlepszym Przyjacielem w Wieczności. Wiem, że czuwa nade mną i zawsze mnie wysłuchuje. Jest moją siłą i moim spokojem.

2. Jaka piosenka poprawia Ci humor?

ZDECYDOWANIE TA 😀 Tyle pięknych wspomnień i skojarzeń…

3. Kiedy czujesz się bliżej Nieba?

Kiedy odwiedzają mnie przyjaciele, kiedy czytam książkę, słucham muzyki. Kiedy gdzieś wyjeżdżam, zwłaszcza na łono natury. Kiedy leżę w nocy w łóżku i jest tak cicho i spokojnie…

4. Co chciał(a)byś zjeść na obiad?

Ostatnio coś frytki za mną chodzą…

5. Ulubiony święty i dlaczego?

Nie mam jakiegoś JEDNEGO ulubieńca 🙂 Po odpowiedź na to pytanie zapraszam TUTAJ i TUTAJ

6. Czy jest ktoś, z kim mógłbyś/mogłabyś rozmawiać godzinami?

Owszem mam grono takich osób: Moje trzy SiostrySofiaKsiądz TomMonikaElaine

7. Co oznacza Twój nick i dlaczego jest taki, a nie inny? (w przypadku imion proszę o wskazanie patrona i podanie znaczenia ;))

CELT to chyba wiadomo 😉 PETRUS w zasadzie też. Nick wziął się stąd, że zakładając blog przed ponad 5 laty, próbowałem znaleźć coś, co byłoby równocześnie odpowiednio celtyckie i odrobinę tajemnicze. Wtedy nie wiedziałem, iż Petrus to łacińska forma mojego imienia…

8. Najlepiej odpoczywasz, gdy…

…czytam książkę, słucham muzyki, bądź spotykam się z rodziną i znajomymi 🙂

9. Masz jakiś ulubiony wiersz???

Uwielbiam wiersze księdza Jana Twardowskiego. Link w ramce po prawej: Mój Ukochany Poeta. Posiadam 4 Jego tomiki. To właśnie od Niego pochodzi tak często wykorzystywany cytat: „Spieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą..”.

Oto dwa przykłady z twórczości Księdza, które lubię…

Dwa serca złączone, klucz rzucony w morze

Nikt nas nie rozłączy – tylko Ty, o Boże.

I coś bardziej na czasie teraz:

Ty, co uciekałeś do Egiptu

Kiedy Herod krzyczał wszędzie

Znasz nasze polskie

Jakoś to będzie

10. Fragment Pisma Świętego, który najbardziej do Ciebie przemawia, to…

„Poznacie prawdę, a prawda was wyzwoli” (Ewangelia według Św. Jana 8:32).

Pojęcie Prawdy zawsze było dla mnie ogromnie ważne. Zarówno tej Prawdy przez duże P, którą dla katolików jest Jezus Chrystus i Jego Życie, jak i takiej prawdy codziennej. Mówienia prawdy i szukania jej. Nie mówię, że nigdy nie skłamałem, ale w większości nie robiłem tego świadomie. Ktoś musi mi powiedzieć, żebym to zrobił. Bywają chwile, kiedy człowiek z takim podejściem ma ciężko w życiu. Zwłaszcza, że w dzisiejszych czasach tyle „prawd”, ilu ludzi. Ale co zrobić? Inny nie będę.

11. Książka Twojego dzieciństwa to…

a) „Chatka Puchatka” A.A. Milne

b) pięknie ilustrowany „Pinokio” Carla Collodiego

c) zbierane przez lata w Stanach książkowe adaptacje scenariuszy filmowych. Często z kilkoma stronami zdjęć z filmu. Amerykanie są w takich adaptacjach mistrzami. Przez lata miałem całkiem sporą kolekcję tych książek, m.in.: „Powrót do przyszłości”, „Flubber”, „Pagemaster”, „Power Rangers”, „Armageddon”, „Dzieciak”, „Gwiezdne Wojny”… Teraz zostało mi zaledwie kilka tych książeczek. Większość straciłem w tej przeklętej powodzi sprzed 2 lat.

* * *

Na pytania odpowiedziałem. Czas teraz na parę słów wyjaśnienia. Uważam, że takie zabawy są fajne, bo można się różnych ciekawych dowiedzieć. Ale na etapie odpowiedzi kończy się mój udział w łańcuszkach. W przeszłości nominowałem już większość swoich czytelników, a są też i tacy, którzy nominacji po prostu nie chcą 🙂

Pragnę też serdecznie podziękować Stokrotce, która ostatnio uhonorowała mnie „gwiazdką”… Za czytelnictwo i towarzystwo w Jej licznych podróżach 🙂

* * *

Następna notka już w Nowym Roku, Kochani…

Posted on 27 grudnia 2012, in Polecane/Polankowe, Życie Celta.... Bookmark the permalink. 16 komentarzy.

  1. Nie bardzo pasuję do pytań, bo jestem niewierzący. Za dużo o Bogu.

  2. Cieszę się Piotrusiu że sprawiłam Ci radość moją gwiazdką 🙂
    A Twoją piosenkę wysłuchałam i obejrzałam. Jest rzeczywiście przepiękna.
    Serdeczności.

    • You Raise Me Up jest w oryginale zarówno celtycka, jak i chrześcijańska… Tyle razy ją słyszałem, w tyle różnych wersjach, ale ciągle nieodmiennie przeszywa mnie na wskroś 🙂

      Pozdrawiam!!

  3. Czytam, czytam Twardowskiego i lubię. 🙂 Mam przy sobie jego elementarz!

    Pozdrawiam serdecznie

  4. Masz Celcie pozdrowienia u mnie wraz z całą notką, mam nadzieję, że będziesz zadowolony 😀
    pozdrowionka

    • Pozwolisz, że zajrzę kiedy będę miał nieco więcej czasu? 🙂

      Teraz tylko przejrzałem i zapowiada się bardzo ciekawie. Chciałbym się w to „wgryźć”, a teraz już za mało czasu…

      Przyjemnej nocy!

  5. I tak mam pracujący weekend do 22, to że nie musisz się śpieszyć.

  6. U Twardowskiego to ja kocham te wszystkie jego żyjątka z łąki i tą jego niby dziecięcą niewinność i ufność. Był też świetnym obserwatorem świata idei, świata ducha. Jeśli zaś chodzi o Petrusa, to dalej wydaje mi się bardzo zagadkowy. Pozdrawiam.
    🙂

  7. Ciekawe pytania i jeszcze ciekawsze odpowiedzi.
    Pozdrowienia noworoczne ślę

  8. Widzę, że Torlin uległ Waszmości, ale ja w tejże materyjej żem zdania nie odmienił…
    Kłaniam nisko:)

  9. Dopiero teraz mam chwilkę czasu i czytam zaległe posty 🙂
    Netu dalej brak, ale jestem u rodziców… więcej o mojej sytuacji u mnie.
    Też lubię tą piosenkę, którą zalinkowałeś 🙂 I oczywiście księdza Twardowskiego :))

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

