Z cyklu: O tym i owym…

an Luan, 3ú lá de mhí na Nollag 2012

Początek grudnia obfituje w tym roku w wiele ciekawych wydarzeń, związanych głównie z moim Radiem Tacy Sami, ale nie tylko…

Pierwszego, wspomniane wyżej radyjko obchodziło swoje pierwsze urodziny. Szybciutko ten rok przeleciał. Byłem jedną z kilku osób (obok Krówki, Renka i Kiuby), którzy byli obecni przy powstawaniu tej pięknej inicjatywy. I muszę powiedzieć, że Radio nic przez ten czas nie straciło z ciepła i tej wspaniałej atmosfery, z jaką ruszyło.

Był to niezwykły dzień. Prezenterzy grali od samego rana, praktycznie całą dobę. Nigdy jeszcze w historii RTS nie było w jednym dniu 7-8 audycji 😀

Dziękuję Wam Wszystkim za to, że jesteście… Mam nadzieję, że RTS przetrwa dłużej niż poprzednie radio, o wiele dłużej. Mam nadzieję, iż w kolejnych latach dalej będzie to miejsce z pasją, pełne rodzinnego ciepła i wesołości…

Zresztą, jakby tak dobrze pomyśleć, RTS świętuje cały miesiąc teraz… 1 urodziny Radia, wczoraj: imieniny Szefowej, czyli Krówki…6 urodziny Szefa, czyli Renka…10 imieniny Daniela, czyli Tore Flo. Znając życie, będą też audycje specjalne na Boże Narodzenie i Sylwestra.

* *

Z innych rzeczy… Dzisiaj, 3 grudnia, przypada Światowy Dzień Osób Niepełnosprawnych. Stosunkowo świeże święto, bo ustanowione dopiero w 1992 roku przez Zgromadzenie Ogólne ONZ.

Jak wspomniałem już przy notce o Paraolimpiadzie, ludzi takich jak my jest w polskim społeczeństwie około 13 procent. Ktoś może powiedzieć, że to niewiele, ale my też swoje potrzeby mamy. Uczciwie trzeba przyznać, że sporo zmienia się dla nas na lepsze, lecz w niektórych miejscach nadal pokutują stereotypy.

Życzę nam Niepełnosprawnym wiele sił na co dzień, wiele optymizmu i uśmiechu pomimo różnych przeciwności. Życzę nam jak najwięcej ludzkiej dobroci i życzliwości. I spełnienia wszystkich większych i mniejszych marzeń 🙂 Na tę okoliczność pragnę Wam polecić nową stronę w tutejszych linkach. Przyjazny Portal Nowy Sącz jest stroną tutejszego Urzędu Miasta stworzoną specjalnie z myślą o niepełnosprawnych. Wydarzenia, budynki przystosowane, adresy gdzie można znaleźć pomoc, przepisy prawne… Niesamowicie ciekawe i przydatne źródło informacji.

Kolejna nowość w „ciekawych stronach” to piękne zdjęcia niedźwiedzi na Kamczatce 😉

Pamiętacie Kochani ten mój Prezent urodzinowy od Busi, o którym ostatnio wspominałem? Już go przeczytałem (tak, to książka). Niezwykła książka, pochłonięta w 4 dni. Dzięki tejże książce, będę mógł moim Czytelnikom sprawić drobny prezent pod choinkę. Wszystkiego dowiecie się bliżej Świąt, cierpliwości…

Swoją drogą, sezon świąteczny już się zaczął. Pod koniec listopada usłyszałem po raz pierwszy w tym roku Last Christmas 😉 A tak na serio, jest początek Adwentu. Radosnego, refleksyjnego i pełnego nadziei okresu przygotowania do narodzin Zbawiciela… Czy Wy też nie nadążacie już za tym pędzącym czasem?

Na ostatek chciałbym jeszcze napisać, iż 5 grudnia mija dokładnie pół roku, odkąd ze względu na ustawiczną niepoczytalność i niepisalność blogów na Onecie, zmuszony byłem się przenieść na WordPressa. Przyznam, że było to najlepsze pół roku, jakie w swoim blogowym życiu przeżyłem. Nieograniczona ilość miejsca na notki, licznik słów w poście, możliwość przypisania notek do konkretnych kategorii (podobno na Onecie też tak można było, ale nie ogarnąłem tego). Szablony i układ strony do wyboru, do koloru. Wbudowane statystyki na każdy dzień bieżącego tygodnia. Statystyki według miesięcy. System automatycznie wychwytujący spammerów! 😀 Możliwość moderowania komentarzy, co na Onecie nie zawsze się udawało. Koniec z nieskutecznymi blokadami i wpisywaniem kodów.

Najaktywniejsi komentatorzy i pory dnia. Najczęściej komentowane wpisy. Graficzne przedstawienie krajów, skąd pochodzą moi Czytelnicy.

Słowa kluczowe wpisywane w wyszukiwarki, dzięki którym ludzie do mnie trafiają. Normalnie cuda-niewidy!

Najważniejsze jest dla mnie, że w nowych okolicznościach przyrody jestem z Wami – z tymi, którzy byli ze mną od początku przez mijających pięć lat. Cieszy mnie też fakt, że zjawiają się na Polance nowi Czytelnicy, ale o tym dopiero 17 lutego, na Urodziny Bloga 😉 Jako że to miejsce jest kontynuacją tamtego, data urodzin pozostaje ta sama.

Pozdrawiam!!

Posted on 3 grudnia 2012, in Polecane/Polankowe, Życie Celta.... Bookmark the permalink. 14 komentarzy.

  1. „Niepełnosprawnych” ludzi jest dużo i mam nadzieję, że sytuacja będzie się zmieniać na lepsze, będą nowe udogodnienia… Zresztą co za podział, pełnosprawni to niby jacy? Na pewno nie lepsi… Większość „niepełnosprawnych” osób, jakie znam, jest niesamowitymi osobami 🙂
    A z problemami technicznymi typu wysokopodłogowe tramwaje/autobusy/pociągi sama się teraz zmagam i naprawdę dramat, ile się muszę nakombinować, żeby gdzieś pojechać z dziećmi w wózku…
    100 lat dla radia 🙂

  2. A ja na onet już nie narzekam. Sentyment do portalu pozostał, wgryzłam się w nowe zasady funkcjonowania bloga i śmiga. Tylko ta redakcja jakaś taka byle jaka. 😀

    • Ja też już nie narzekam 🙂 Tylko powiem Ci, że nie wszystkim się zmieniło. Zaglądam czasem na Starą Polankę i nie zmieniło się nic… Dalej wariactwo z czcionkami i kolorami.

      Gdybym 5 lat temu wiedział, że jest coś takiego jak WP, w ogóle bym się z Onetem nie patyczkował…

      Teraz jest dobrze i miejmy nadzieję, że już tak zostanie 😉

  3. Cieszę się Twoją radością Piotrze. Tak trzymaj!!! Serdecznie Cię pozdrawiam 🙂

  4. Piotrze, chyba będziesz musiał się pogodzić z jedną rzeczą… Z tym, że jeśli pozostawię u Ciebie jakiś komentarz, to tylko jako nie zalogowana. Nie, nie będę zakładała kolejnego konta na WordPress tylko po to, by komentować swobodnie jeden blog… Tym bardziej, że to, co teraz onet.pl udostępnia swoim blogerom jest też na „szkielecie” WordPress. Przepraszam, ale mam wrażenie, że niektórzy uciekli z onetu trochę za pochopnie, ale w końcu każdy ma prawo do własnych decyzji 😉
    W Dniu Niepełnosprawnych życzę Tobie i Wam wszystkim… No chyba tego, by ludzie chociaż nie rzucali Wam swoją niefrasobliwą bezmyślnością kłód pod nogi – chociaż tyle, prawda? Bo maksimum wymagań to aktywna pomoc w prawdziwej integracji ze społeczeństwem tych, co cieszą się pełną sprawnością ciała i umysłu; tak, byście i Wy znaleźli w nim satysfakcjonujące Was miejsce.
    Radiu życzę szeeeerokiej fali 😉
    I ogólnie wszystkiego dobrego

    • Nie ma znaczenia czy zalogowana czy nie – ważne, że jesteś 😉

      Dziękuję za życzenia dla Nas i dla Radyjka… 🙂

      Co do przenosin, tak jak pisałem Mantis – ja na starej Polance nie widzę wcale tych zmian, które są u Ciebie, Szczurka czy Pana Brata. Po prostu nic się tam nie zmieniło.
      Dobrze mi tutaj i nie żałuję przenosin…

      Pozdrawiam!! 🙂

  5. Święty Mikołaj kazał Ci coś przesłać 😉 Pozdrawiam ciepło

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

