Buźka się śmieje :)

Buźka moja ostatnimi czasy śmieje się szeroko. Śmieje się, bo cieplutko (niekiedy nawet aż ZA cieplutko!)… Śmieje się buźka, bo częste wyjazdy są i ogólnie przyjemnie jest 🙂

Poza tym są nowości na Polance, ale po kolei…

W Boże Ciało, 7 czerwca, wyjechaliśmy byliśmy wszyscy w odwiedziny do Cioci Beaty. Nie byliśmy u Niej chyba z 10 lat. Wyremontowany przed dwoma laty dom zrobił na nas ogromne wrażenie. Przestrzenny, kolorowy…przed domem altanka i huśtawka oraz spory, wyłożony kolorową kostką plac. Na tymże placu spędziliśmy wszyscy czas po pysznym, dwudaniowym obiedzie. Był to czas spędzony w słoneczku, na żartach, rozmowach, huśtaniu się oraz zabawach z psem Azą 🙂

W odwiedziny wpadli Bartek, Wujek Franek, Mariusz, Ciocia Stasia i Ciocia Marysia, razem z Olą i Mateuszem. Zgrillowaliśmy sobie wszyscy małe co nieco. Potem, dla spalenia kalorii, rozegrałem razem z Bartkiem, Natalką, Kamilem, Olą i Mateuszem mały meczyk 🙂

Przy czym nie wiem jak owe spotkanie określić… Było to coś na bazie piłki nożnej, ale z elementami piłki ręcznej, a nawet koszykówki! Boiskiem był plac przed domem, bramki z kolei były całkowicie zaimprowizowane – huśtawka, murek, auta stojące nieopodal, a nawet mój własny wózek! 😀 Górski jak widać się mylił: piłka jest okrągła, ale bramek może być nawet cztery! Przekonałem się też, że w piłkę można grać nawet łydką, jeśli piłka się przypadkiem od niej odbije. Nie graliśmy na punkty, ani żeby wygrać. Graliśmy po prostu dla dobrej zabawy. A tej było tamtego popołudnia co niemiara 😉

Kolejny wyjazd miał miejsce parę dni temu, na działkę. I znowu – mimo, że praktycznie cały czas siedziałem w cieniu – wróciłem do domu po kilku godzinach z opalonymi nogami i ramionami. Wróciwszy do domu odkryliśmy, iż w szkole nieopodal odbywa się właśnie jakiś festyn. Muzykę było słychać aż pod naszymi oknami i do wieczora bawiliśmy się za darmochę 🙂

Jakiś czas temu miałem szczęście nabyć obsypany nagrodami film o Jerzym VI, ojcu obecnej brytyjskiej Królowej – „Jak zostać królem”. Urocza i wzruszająca komedia oparta na faktach. Zdecydowanie polecam!

Nim przejdziemy dalej, wspomnę jeszcze o pewnej właściwości kalendarza tutejszego. Jeśli najechać myszką na dzień, w którym opublikowano dany post, wyświetli nam się tytuł postu. Jeśli pod jedną datą opublikowanych było kilka postów (tak jak robiłem dawniej), wyświetlą się Wam wszystkie tytuły.  Może to zauważyliście już, ale jeśli nie, taka drobna informacja na przyszłość 😉

Polecić pragnę Moim Gościom również garść nowości Polankowych… Zauważyliście już zapewne nową sekcję dodaną tutaj: „Myśli najnowsze”, z najświeższymi postami. To namiastka rozwijanej listy ze Starej Polanki. Oprócz tego w chmurce z kategoriami pojawił się nowy tytuł: „Wiersze własne i tłumaczenia piosenek”. Podłączyłem już tam 5 dawniejszych postów i od czasu do czasu będę dodawać starsze i nowsze wiersze oraz ulubione piosenki. 

Resztę nowości znaleźć można w linkach. Przyjaciółka Mantis, poza blogiem ze swoją twórczością na Onecie, posiada też drugi blog na Blogspocie, taki dziennik. Zamieszcza w nim zdjęcia i opisy różnych ciekawych miejsc, które odwiedziła, jak też własne przemyślenia. 

Z tutejszego działu celtyckiego gorąco polecam dwie nowości. Pierwsza to strona Europejskiego Stowarzyszenia Dziedzictwa Celtyckiego ECHAs. Ta arcyciekawa organizacja skupia pasjonatów wszystkiego co związane z Celtami i celtyckimi krainami – Irlandią, Szkocją, Walią, Kornwalią, Wyspą Manx oraz Półwyspem Bretońskim. Członkowie ECHAsu patronują różnym tematycznym przedsięwzięciom, organizują koncerty i spotkania. Są tam nawet lekcje języka irlandzkiego! 😀 Czegoś takiego szukałem od bardzo dawna… Korzystając z okazji, chciałbym tutaj serdecznie pozdrowić Martę i Daniela oraz Anię, Wojtasa i Yano. Nie mam słów, żeby wyrazić, jak ważne jest dla mnie to, co w ramach ECHAsu robicie. Tak się cieszę, że Was poznałem 🙂

Warta poczytania jest również relacja z celtyckich wykopalisk w Pełczyskach (Świętokrzyskie) sprzed kilku lat. Kopalnia informacji o odkryciach, wierze i życiu codziennym moich duchowych braci… 

Do działu z ciekawymi stronami trafiły z kolei: strona mojego ulubieńca, Piotra Bałtroczyka…oraz podkradzione od Wachmistrza zasoby Polskiej Biblioteki Internetowej. Tysiące oryginalnych, zeskanowanych strona po stronie dzieł. Od antycznych tragedii, do poezji i protokołów z obrad Sejmu Wielkiego. Można się zagubić na wiele godzin. 

Pozdrawia Wasza Buźka Roześmiana 😉 

Posted on 21 czerwca 2012, in Breataine Moire, Ceilteach, Życie Celta. Bookmark the permalink. 12 Komentarzy.

  1. Ani one moje, ani w związku z tym podkradzione:) Co najwyżej uznajmy, żem drogi ukazał…:)
    Kłaniam nisko:)

  2. Fajnie, że tak dobrze się czujesz w kontakcie z ECHAS-em.
    Dziękujemy za podlinkowanie.
    A i jeszcze radio prowadzimy celtyckie 🙂
    Pozdrawiam,
    Marta

  3. I właśnie to jest ważne -dobra zabawa, a niekoniecznie wynik;)
    A spotkania w miłym gronie mają szczególną wartość;) Pozdrawiam ciepło;)

  4. Racja, Misiu 🙂 Są bezcenne… 🙂

    Ściskam Cię mocno! :*

  5. Witaj, Piotrula 😉
    Miło wiedzieć, że pyszczycho Ci się śmieje, bo nic mnie tak nie cieszy jak szczęście moich Przyjaciół. Rozumiem, że na to poletko przeniosłeś się wnerwiony na blogownię Onetu? Ja pozostanę tam, bo próbowałam się „przeflancować” na bloog.pl, czy na blogowisko Wirtualnej, tyle, że tam wciąż nie mogłam tak do końca się zaaklimatyzować. No cóż… Ktoś w końcu na Onet.blog.pl też musi zostać, hi hi.
    Pozdrawiam serdecznie.

    • Owszem Kroniko. To Onet jest winny temu, że musiałem zdobywać nowe tereny. Bo ILE MOŻNA?? Jeśli chodzi o Twoją decyzję, żeby tam zostać…podziwiam wytrwałość 😉

  6. Jak to miło się czyta, że komuś tak dobrze mija czas. Uśmiechaj się często, w jak najlepszym gronie, przyjaciół, znajomych.

    Pozdraawiam serdecznie:)

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

