Nowa Polanka…

Witajcie, Znajomi i Nieznajomi. Znajomi z mojego dawnego bloga, jak i Nieznajomi z tutejszej, WordPressowej przestrzeni, którzy może zechcą poprzez moje notki poznać mnie bliżej.

Z urodzenia Polak, z zamiłowania Celt. Miłośnik wszystkiego, co związane z historią i kulturą Wysp Brytyjskich. Chciałbym kiedyś dokładnie zwiedzić tamten zakątek świata…

Przez ostatnie pięć lat, żyłem sobie na stworzonej przez siebie Polance na Onecie. Pisałem notki, rozmyślałem, dopieszczałem tamten blog w najdrobniejszych szczegółach… Byłem naprawdę dumny z tych moich netowych czterech ścian. 

Jednakże z powodu utrzymujących się od dłuższego czasu barbarzyńskich praktyk na Onet.Blogu, typu: znikające posty i komentarze, ciągle wyskakujące informacje o błędach, czy nawet o kasacji bloga („Blog o podanym adresie nie istnieje”), spowodowały, że sporo moich znajomych przeniosło swoje pisanie na inne platformy. Nic nie dały listy blogerów słane do administratorów.

Jestem człowiekiem zawsze pełnym nadziei, niełatwo mnie zniechęcić. Koniec końców Onet przepędził i mnie… Przez ostatni miesiąc wędrowałem po różnych platformach, by ostatecznie osiedlić się tutaj.

Miast tworzyć stronę z odsyłaczem do starego bloga, wolałem najważniejsze notki po prostu sobie skopiować. Jeżeli Onet zlikwiduje moja Starą Polankę, to notki zawsze zostaną tutaj. Za nic nie chciałbym, aby owoce mojej pięcioletniej pracy przepadły bezpowrotnie.  

Pragnę, aby moje myśli tutaj były płynną kontynuacją tego, co tworzyłem na Onecie.  Mam nadzieję, że udało mi się stworzyć to wrażenie ciągłości…

Tutejszą Polankę dopieszczałem tak samo jak poprzednią. Udało się nawet przenieść tło oraz nagłówek! Strasznie się cieszę… Mam nadzieję, że tutaj uda mi się uzyskać podobny klimat, jaki według niektórych panował na poprzednich moich włościach. 

Układ bloga jest taki sam jak poprzedniego. Nowością tutaj jest tylko „chmurka kategorii” między kalendarzem a nowymi komentarzami. Gdy klikniecie np. na „Dawny blog”, wyświetlą się Wam wszystkie najważniejsze (według mnie) posty przeniesione z mojego dawnego bloga (w zależności od tematu, przypisane też do innych kategorii). Do skopiowania mam jeszcze tylko parę notek. Nie przenosiłem WSZYSTKICH starych notek, jedynie te, które moim zdaniem coś reprezentują, mają jakąś wartość albo przesłanie, bądź są szczególnie bliskie sercu Celta…

Kategorii: „Celtowie. Wyspy Brytyjskie. Irlandia.” chyba wyjaśniać nie muszę 😉 „Rozmyślania różnorakie” i „Życie Celta” tak samo. W kategorii „Inne” znajdziecie te posty, które nie pasują do pozostałych szufladek. Na dawnej Polance pisałem posty z cyklu „O tym i owym” oraz „Myśli Celtowe”. Te pierwsze podciągnąłem tutaj pod „Życie Celta”, te drugie zaś pod „Rozmyślania”.

Kalendarz nazwałem „Celtic Book Of Days” – taki sam tytuł ma niesamowicie klimatyczna płyta Davida Arkenstone’a, jednego z moich ulubionych wykonawców. 

Być może zarządcy WordPressa okażą mi więcej serca. Obecne przenosiny tutaj przeprowadziłem z ciężkim sercem – 5 lat bez przerwy na jednym i tym samym blogu to jednak rzadko się zdarza.

Przeglądając bloga, zauważycie, iż różne notki są w różnych kolorach. Przepraszam za to, ale zmuszony byłem kopiować stare notki na kilka różnych sposobów.  Przyszłe wpisy będą wyglądać raczej jak ten, z kilkoma tylko kolorowymi akcentami…

Ludzie najczęściej piszą od kilku dni do góra kilku miesięcy, a potem zwyczajnie im się nudzi. A ja piszę, bo lubię. Ponieważ pragnę zachować gdzieś chociaż parę najpiękniejszych wspomnień, najważniejszych myśli. Piszę, bo chcę też propagować wiedzę o Celtach w Polsce. Zapytajcie kogoś: kto to Cezar? Na pewno odpowiedzą. Kto to Arystoteles? Też będą pewnie wiedzieć. Zapytajcie: Kto to Wercyngetoryks? Odpowiedzą pewnie tylko pasjonaci… 

Cóż, z takich spraw powitalno-organizacyjnych to już chyba wszystko. Zapraszam serdecznie Kochani, na Moją Nową Polankę… Wewnętrznie, nie różni się ona niczym od Starej. Rozgośćcie się w Jaskini, usiądźcie przed ogniskiem, na huśtawce, zajrzyjcie w Jezioro Myśli. Spoglądajcie zza krzaków i wchodźcie śmiało na Polankę komentować, tak starocie i nowości, jeśli tylko coś Wam przypadnie do serca :o)

Pozdrawiam Celtycko! 

Posted on 5 czerwca 2012, in Polecane/Polankowe, Życie Celta. Bookmark the permalink. 21 Komentarzy.

  1. Zatem powitać, kawalerze, na włościach nowych:) Oby Ci się tutaj darzyło, rodziło i cieszyło…:) I za to przepiję! Dwójniaczkiem grzecznym, jakem Wachmistrz:))
    Kłaniam nisko:)

    • Mości Wachmistrzu! Cóż za niespodzianka! 🙂 Wprawdzie żem Cię pocztylionem uwiadomił, adresu jednak nie podałem 🙂 Witam witam… Usiądź Waszmość przy ognisku, nieopodal wejścia do Jaskini…

  2. Miło mi widzieć Cię na Łotrpressie. Muszę przyznać, że jest to najbardziej profesjonalne blogowisko. Ja też uciekłem z Interii

  3. A jednak się przeniosłeś… No ale onet czy wordpress, najważniejsze, że Ty ciągle ten sam. Zatem powodzenia na nowej drodze blogowania! :* Będę tu zaglądać tak samo, jak i na starego bloga, nie martw się 🙂

  4. Oj czuję,że zostanę , bo zawsze „kręciły”mnie takie klimaty:)Pozdrawiam

  5. Dziędobry Celcie Piotrusiu 😉 Jak tu ładnie. Obiecuję częstsze wizyty niż na onecie, króry podobnie jak Ciebie i wiele innych osób, mnie równiez doprowadzał do szału. Miłego dnia 🙂

  6. szczur z loch ness

    No cóż, przykre to, że Onet nawet Ciebie Piotrze do desperacji doprowadził, ale bywa i tak. Sam również w innych rejonach netu obecnie bywam – chociaż mi tam niewygodnie, przyznaję – ale zdaje się, że innego rozwiązania nie ma. To ludzie tworzą miejsca, a nie odwrotnie, więc bez obawa Nowa Polanka przetrwa i nic jej nie grozi.
    Serdecznie pozdrawiam z Loch Ness tego dawnego (jeszcze cos tam próbuje umieszczać) i nowego na Latte24 (gdzie nie bardzo wiem co umieszczać).
    Tak, czy tak Najlepszego w nowym miejscu
    szczurek

    • Witaj, witaj 🙂 Ale mnie Twoja obecność tutaj cieszy, naprawdę… :o) Miałem do Ciebie pisać w sprawie moich przenosin…

      Cieszę się bardzo, że jesteś. Mam nadzieję, że Nową Polankę będziesz odwiedzał równie chętnie co Starą…

      A co się tyczy Onetu – no cóż, jak pisałem cierpliwości mam sporo… Spraw na głowie zresztą też. A kolejne zmartwienie naprawdę mi niepotrzebne.

      • szczur z loch ness

        Całą sprawę z Onet, jakimś dziwnym trafem wyczułem już jakieś pół roku temu 🙂 i wówczas założyłem alternatywny blog. Bardzo trudno zaistnieć w nowym miejscu i sam tego doświadczam, ale chyba innego wyjścia nie ma. Chociażby dlatego, że mam teraz trudności (techniczne) z wpisaniem Twojego nowego adresu. Odwiedzam Polankę, bądź pewny i będę odwiedzał.
        Pozdrawiam nadal z Onetu i po części z Latte24, co przyznam jest bardzo kłopotliwe. Na razie nie likwiduję szczurka w opcji Onet, nie bardzo mi wygodnie na Latte, sam rozumiesz …
        Pozdrawiam
        szczurek

      • Skoro Ci tam niewygodnie, to co tam robisz, Szczurku? 🙂

  7. Melduję, że jestem i bywać zamierzam. :))

  8. Hej hej 🙂 No to trafiłam na nową Polankę 😀 Czekam na nowości i mam nadzieję tu zaglądać od czasu do czasu. Bo neta w domu dalej nie mamy i na razie mieć nie chcemy 😉 Ściskam

  9. Powitać ciepło! Nareszcie można komentować bo na Twoim starym Onetowskim blogu nic mi się ostatnio nie udawało 😉 A grafika i cały wystrój bloga – super 🙂
    pozdrawiam serdecznie 🙂

  10. Widzę zmiany 🙂 Na pewno napracowałes się przy „przeprowadzce”, ale bardzo mi się tu podoba Piotrusiu. Oby tak dalej 🙂 Zyczę kolejnych 5 lat, ba nawet 100 lat na Polance 🙂

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

