Z cyklu: O tym i owym…

Witam Was…no właśnie: jak? Lato we wrześniu nastało ze słońcem i temperaturami…a w powietrzu i na drzewach widać i czuć powoli budzącą się jesień. Witam więc letnio-jesiennie, o! Dziwna ta pogoda jak słowo daje… Dawniej nie mierzyło się pór roku kalendarzem, ani czasu zegarkiem i dobrze było. Niekiedy mam wrażenie, że ta nasza „cywilizacja” tylko komplikuje wszystko niepotrzebnie. 


Ostatnimi czasy weszło na Polankę dwóch nowych Wędrowców, co mnie niesamowicie cieszy…

Eremi pojawiła się tutaj wraz ze swoim kominkiem, miękkim fotelem i poduchami. Aż przypomina mi się jak Ją czytam, ten cudowny tydzień w Czorsztynie z 2007. Wtedy była i zieleń drzew i złoto słoneczne, i kominek był i spokój…i rozmyślania różne i wspomnienia. Doświadczyłem wtedy wszystkiego tego, co obecne jest na blogu Eremi. Z tego, co widzę, ten mój mały świat przypadł Jej też do serca…

Kolejny Wędrowiec nie tyle może „przyszedł”, ile „przykicał”. Fonetyczny Beringo, sam siebie nazywający „królikiem doświadczalnym”. Tenże Królik ciekawie operuje słowami. Jakbym się znalazł w jakimś labiryncie, w którym myśli Beringo prowadzą do centrum. I ciekawość wzbiera z każdym krokiem, co też znajdę u kresu drogi…

Pozwoliłem sobie oba te nowe blogi dodać do ramki po prawo. Witam Was oboje serdecznie… haha


Wczorajszy dzień był po prostu wspaniały. Słońce świeciło od samego rana. Busia się dobrze czuła, więc o 11:00 wyruszyliśmy wszyscy na wieś do Prababci Rózi. Nasza ukochana Stulatka miała wczoraj imieniny.

Oj, słowa nie oddadzą w żaden sposób, jak bardzo uwielbiam tego typu wypady. Całą drogę słońce, przestrzeń i zieleń wokoło…gdzie niegdzie zmieszana już z żółcią, brązem i pomarańczem, jak wspomniałem na początku.

Daliśmy Babci Rózi kwiaty i złożyliśmy życzenia. Na chwilę otworzyła oczy, spojrzała na nas i uśmiechnęła się. Co za wzruszenie…

Był jak zawsze pyszny, dwudaniowy obiad i czekoladowy tort imieninowy z nutą jakiegoś alkoholu. Całkiem smaczny. Były rozmowy, śmiech. Dołączyli do nas jeszcze potem Ciocia Beata, Wujek Bogdan, Kamil i Natalka ze swoim chłopakiem Bartkiem.

Przenieśliśmy się wszyscy do altanki… Zieleń wokoło, kwiaty, dwa psy, powietrze zupełnie inne od tego miastowego i słoneczko wolniutko zachodzące za horyzont. Przyjemnym zaskoczeniem była dla mnie wczorajsza forma Busi. Czuła się tak dobrze, że posiedzieliśmy w Kamionce do samego wieczora! hahaha W drodze powrotnej towarzyszył nam Księżyc, którego jedna półkula czujnie nas śledziła, drugą zaś zakrywał cień…

Jak wróciliśmy do domu, jak zjadłem kolację i przyłożyłem łeb do poduszki, tak nie pamiętam kiedy zasnąłem. Rzadko mi się coś takiego zdarza… Wczorajszy dzień był jednym z tych, które na dłuuuuuuuuuuugo zapadają w pamięć.


Na koniec coś, co celtyckie tygrysy lubią najbardziej… 19.08. miał miejsce drugi koncert zespołu Beltaine w Nowym Targu. Od początku ze wszystkich sił starałem się przekonać Rodziców, aby pojechać albo na pierwszy (16.06) albo na drugi koncert. Na drodzę stanęły jednak Ich grafiki i nie udało się. Przekonywanie skończyło się wszakże obietnicą, że jeśli tylko Zespół przyjedzie do Sącza, to pojedziemy choćby się Rodzice mieli z pracy zwolnić! AŻ TAK drastycznych środków chyba nie będzie potrzeba. Będę trzymał kciuki, aby marzenie się spełniło…

W dniach 26-28 sierpnia br. odbyła się dziewiąta już edycja będzińskiego ZAMKU – największego w Europie festiwalu muzyki celtyckiej. Śledzę to wydarzenie od czasu kiedy Margocia dala mi o nim znać jakieś 2 lata temu. I podobnie jak w przypadku koncertu Beltaine i paru innych wykonawców, o tym festiwalu także marzę… Zainteresowanych szczegółami odsyłam do oficjalnej strony FMC „ZAMEK”, znajdującej się w tutejszych linkach muzycznych, oraz do tego dwuczęściowego reportażu. Naprawdę warto!


Pozdrawiam! 

Posted on 5 września 2011, in Ceilteach, Oghaim, Polecane/Polankowe, Życie Celta.... Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

