Nie tylko o Wdzięczności… :)

Najsampierw chciałbym serdecznie podziękować nowej blogowej znajomej,Mantis. Znamy się jeszcze krótko, a już otrzymałem od Niej nagrodę: ONE LOVELY BLOG AWARD… haha Serdecznie dziękuję Jej za wyróżnienie i za te ciepłe słowa, jakie u siebie zawarła na mój temat. 

Nagrodę oczywiście przyjąłem i umieściłem wraz z innymi otrzymanymi na dole tegoż Bloga. Większość takich nominacji rządzi się swoistymi prawami – teraz trzeba powiedzieć siedem rzeczy o sobie. I tutaj z przykrością muszę się z owego łańcuszka wyłamać. Sporo już rzeczy o mnie wiecie, Kochani. Jesteście przecież na bieżąco (przynajmniej taką mam nadzieję). Kilka rzeczy, których o mnie nie wiecie wymieniłem podczas poprzedniej zabawy; na tę już praktycznie nic nie zostało do opowiedzenia. Również z powodu konsekwencji tamtych nominacji, nie zamierzam typować nikogo tym razem. Wiem, że to znowu skończy się odmową. A i zakłopotania też chciałbym co niektórym Osobom oszczędzić. Mam nadzieję, Droga Mantis, że nie pogniewasz się za to…


Zmiany na Polance powoli dobiegają końca. Wczoraj, poza wspomnianą Nagrodą, dodałem kolejnych kilka linków do ramki.

Celtic Music Radio to niesamowite odkrycie poczynione przypadkiem jakiś miesiąc temu. Jest to radio nadawane ze Szkocji przez 24 h na dobę… Są tam różne programy stricte o muzyce celtyckiej, jak i audycje okołoceltyckie. Współczesna i tradycyjna muzyka celtycka, folkowa. Różne konkursy. Na zamieszczonym w ramce odsłuchu jest link do oficjalnej strony Radia. Słuchając trzeba pamiętać o tym, aby co jakiś czas stronę odświeżać, jako że lubi się nagle „zapętlać”. Poza tym w Wielkiej Brytanii jest o godzinę do tyłu. Gorąco, gorąco polecam…

Jakiś czas temu wspomniałem, że wróciła moja przyjaciółka Kamilka. Wróciła Ona, a wraz z Nią Jej blog, Muza Erato, którego Wam kiedyś polecałem. Opinii swojej nie zmieniam: Kamila wciąz piszę tak samo treściwie i ciekawie. Zapraszam do czytania…

Ostatnie dwa nowe linki znajdują się w dziale z ciekawymi stronkami.

Kto nigdy nie miał okazji oglądać „Spadkobierców”, niech żałuje. To jest fantastyczny, improwizowany serial z prawdziwym kabaretowym gwiazdozbiorem (Bałtroczyk, Górski, Andrus, Ani Mru Mru, Hrabi, Ciach…) będący zjadliwą parodią „Mody na sukces” czy południowoamerykańskich telenowel. Za każdym razem płaczę ze śmiechu w trakcie oglądania hehehe Ludzie zaangażowani w ten projekt są naprawdę niesamowici!

Innym moim ulubionym programem jest Szkło Kontaktowe emitowane codziennie o 22 na TVN24. Spojrzenie na bieżące sprawy polityczno-społeczne z przymrużeniem oka, komentarze różnych znanych i mniej znanych osób. Interesujące smsy i opinie widzów.

Jeżeli nic mi nie przeszkodzi, zmiany zakończę na dobre już w następnej notce.


Pragnę Wam wyznać, co od dłuższego czasu siedzi mi głęboko w sercu. Otóż WDZIĘCZNOŚĆ mi siedzi. Czuję w sercu takie przeogromne ciepło i wdzięczność za całe dobro, jakiego teraz doświadczam. W ostatnim czasie czuję szczególnie mocno bliskość Boga, czuję Jego opiekuńcze ramię, którym otacza mnie, Moją Rodzinę oraz wszystkie bliskie memu sercu Osoby… 

Czuję Wdzięczność (koniecznie z dużej litery) za to, że jesteśmy już w komplecie, że jest ze wszystkim łatwiej, chociaż nadal pojawiają się od czasu do czasu jakieś przeszkody – jak to w życiu.

Czuję Wdzięczność za każdym razem kiedy Rodzice są w domu, kiedy wychodzę na spacer (ostatnio wybyłem sobie we czwartek). Czuję Wdzięczność czytając książki, słuchając ulubionej muzyki. Czuję Ją kiedy widzę słońce za oknem, tak jak teraz.

Wdzięczność wzbiera mi w sercu zawsze kiedy pomyślę o swojej Rodzinie. Oraz o tych wszystkich, którzy są przy mnie poza tym: Basia i Jej RodzinaCiocia BasiaMoje Siostrzyczki: Margocia i Paulinka (z Olą jakoś nam się kontakt urwał, czego bardzo żałuję); Pani GrażynkaMoniczkaKinga, wspomniana wyżej Kamila,Kasia; Kochana ElaineSzczurekRivuletMantisMyshkaImć Wachmistrz… Wszyscy codziennie jesteście w moich myślach i modlitwach.

Nie użyję tego przyjemnego określenia na „sz” – Los bywa złośliwy. Lepiej nie kusić. Mam tylko cichutką nadzieję, iż ta lekkość w sercu obecna teraz nie opuści mnie zbyt prędko.


Last but not least – trochę o muzyce. 

Pamiętacie, jak przy okazji tej niesamowitej przejażdżki limuzyną wspomniałem też o 2 płytach otrzymanych w prezencie? Otóż tę drugą płytę zdążyłem już przesłuchać. Celtica jest nagraną przez Włochów kompilacją instrumentalnych wersji różnych utworów, mniej lub bardziej z Celtykiem związanych.

Są tam tradycyjne kawałki, jak GreensleevesDanny BoyAuld Lang Syne; piosenka z repertuaru Lord Of The Dance; irlandzkie pieśni piwne; szanty,Amazing Grace czy Ave Maria. Ogółem: taka przyjemna dla uszu „Mieszanka Wedlowska” haha 


Ostatnimi czasy oprócz Celtyku, w szczególny sposób przemawia do mnie zespół-legenda: DŻEM. Teksty tej grupy są prosto z życia wzięte, prawdziwe aż do bólu… „Mówią: whiskey to nie wszystko, można bez niej żyć. Lecz nie wiedzą o tym, że najgorzej w życiu to samotnym być…”. 

Niedawno odkryłem kolejną Ich piosenkę – Dzikość Mego Serca. Poza tym uwielbiam Ukryj mnie, Do kołyski, List do M., Naiwne pytania, Skazany na bluesa, Sen o Victorii, Wehikuł czasu, wspomnianą Whiskey, zaś Chcę Ci coś opowiedzieć to chyba najpiękniejsza piosenka o miłości jaką do tej pory słyszałem (a słyszałem ich sporo). Jakoś tak w wielu tych piosenkach odnajduję z zaskoczeniem coś dla siebie bądź nawet o sobie…


Zostawiam Was, Drodzy Czytelnicy, z pewnym artykułem, który odkryłem niedługo po 30 lipca, czyli rocznicy śmierci Ryśka. To już 17 lat…

Posted on 8 sierpnia 2011, in Oghaim, Polecane/Polankowe, Życie Celta. Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

