Mozaika.

Wyobraźcie sobie, Kochani, pięknie zbudowany pałac. W arabskim stylu jak te budowane ongi w dzisiejszej Hiszpani. Albo kościół. Budynek niebotyczny, z wielkimi oknami, wpuszczającymi do środka masę światła… 

Na podłodze w tymże miejscu ciągnie się przez wszystkie komnaty już od wejścia – kolorowa, misternie ułożona mozaika. Przedstawia ona zieleń, słońce, plaże, błękitne niebo, kwiaty. Szczęście i spokój.  Niebo na zewnątrz tego budynku w jednej chwili zasnuwają ciężkie chmury. Mozaika traci kolory… Wszystko przykrywa cień, szczegółów już nie widać. Nagle słychać ze wszech stron ogromny huk. Ale to nie grom, na ołowianym niebie nie ma błyskawic. Huk powstał wewnątrz budowli. Coś ciężkiego uderzyło w delikatną mozaikę, burząc spokój sanktuarium… Pojawia się sporo mniejszych i większych pęknięć. Nie tylko na podłodze, ale również na ścianach. Szkody trzeba będzie naprawiać dosyć długo…

Ta mozaika, Moi Drodzy, to moja psychika. Od dłuższego czasu nie czuję się najlepiej. Duchowo i psychicznie. Tam, gdzie układanka jest nietknięta, odzyskuję spokój: podczas spacerów, wyjazdów, czy dłuższej rozmowy z kimś… Gorzej jest tam, gdzie są rysy i pęknięcia.

* * *

W sprawie mojego skaczącego ciśnienia udałem się trzy dni temu do specjalisty. Osłuchał, pomierzył, zbadał, popytał… Mogą to być powikłania po moich czterech operacjach. Może to być nadczynność tarczycy. Najpewniej jednak jest to skutek długotrwałego stresu i niepokoju, w jakim żyję praktycznie od matur… Przepisał mi potas, magnez, parę leków uspokajających i na zbicie tętna. Zalecił więcej ruchu, dużo spokoju i relaksu… Póki co o taki prawdziwy spokój i relaks będzie trudno, lecz muszę się przynajmniej postarać. 

Skupiam się teraz bardziej na sobie i na moim nazbyt skołatanym sercu… Z tego względu wypadłem nieco z obiegu. Na Radiu Bez Barier oraz tutaj na Blogu jest mnie jakby mniej, rzadziej siedzę też na komputerze. W sprawie gry „Heroes Of Gaia” zastój: dawno nic od Sławka nie słyszałem i nie wiem, czy on wciąż chce mnie na tłumacza. Pracy nadal nie mogę znaleźć. Ale tym oraz paroma innymi rzeczami przestałem się już przejmować. Ćwiczę, czytam i słucham dużo muzyki. Mogę Wam obiecać, że ponadrabiam wszystko. Jak tylko odbuduję tę pękniętą duchowo-psychiczną mozaikę, znowu zobaczycie we mnie ten dawny entuzjazm.

****


Z kolei na mozaice mojej cudnej Polanki nowości… Parę dziewczyn usunęło nagle blogi, nie wiem dlaczego. Mam nadzieję, że się tutaj pojawią jeszcze kiedyś…

Serdecznie witam w moim świecie Alwa, który jakiś czas temu zostawił mi komentarz pod jedną notką, lecz ze względu na natłok różnych spraw i nastrój, odpisałem na niego dopiero dzisiaj. Mam nadzieję, Alw, że będziesz się tutaj czuł jak u siebie w domu i zostaniesz moim stałym Czytelnikiem haha

Oprócz tego najwięcej nowości jest w ramce z linkami… Do grona moich stron Tolkienowskich dołączyła „The Tolkien Estate” – oficjalna strona spadkobierców J.R.R. Tolkiena…

Szczególnej uwadze polecam historię Agnieszki, dziewczyny z Bytowa o takim samym rodzaju niepełnosprawności jak moja, Mózgowe Porażenie Dziecięce. Wzruszyła mnie ta opowieść do głębi, nie tylko ze względu na tematykę. Historia Agnieszki jest bardzo podobna do mojej… Rodzice też od najwcześniejszych lat jeździli z nią po lekarzach po całej Polsce, tak jak moi ze mną. Co niektóre osoby nie dawały jej wielkich szans, podobnie jak mnie. Tak jak ja, Agnieszka leczyła się w Stanach dzięki determinacji swoich rodziców… Gorąco Wam polecam tę opowieść Kochani haha

W dziale z moją muzyką umieściłem otrzymaną od Margoci (cmok) stronę dotyczącą corocznego, największego w Europie, Festiwalu Muzyki Celtyckiej „Zamek”… Po szczegóły odsyłam do linka po prawej  oczko


To chyba tyle na obecną chwilę… Czekam na wrzesień, czekam na odwiedziny.

Jeśli ktoś byłby chętny pomóc mi przy naprawianiu mozaiki, będę niezwykle wdzięczny…


Pozdrawiam Celtycko,

Posted on 28 sierpnia 2010, in Oghaim, Polecane/Polankowe, Smaointe, Życie Celta... and tagged . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

