Spór o Elżbietę… ;)

Jak już Wam powiedziałem, dużo, bardzo dużo rozmyślamostatnimi czasy… Rozmyślam o moich miłościach i zauroczeniach, o MoichAniołach i o wszystkim tym, co przeżyłem. Gdy tak sobie wspominałem, stanął miprzed oczami jeden epizod ze Stanów, który chciałbym Wam teraz opisać.

Epizod ów jest jedną z rozmów, jakie z moją Babcią częstoprowadziliśmy wieczorami… Rozmawialiśmy sobie o różnych sprawach… Pewnego razu zeszliśmy tak jakoś na tematy związane z monarchią brytyjską, konkretnie królowymi Elżbietami: Pierwszą i Drugą…

 

Moja Babcia utrzymywała, że Elżbietą I nie była ta królowa,która rządziła Anglią w epoce Szekspira w XVI wieku, lecz matka obecnejwładczyni Zjednoczonego Królestwa.

Ja z kolei twardo utrzymywałem, że Elżbietą I była właśnieta monarchini z XVI wieku, zaś matka Elżbiety II nie miała oficjalnego tytułu: wszyscyznali Ją tylko jako Queen-Mum, Królową Matkę.

 

Babcia jakoś długo nie dawała się przekonać, więcsprawa pozostała nierozwiązana…
Niedawno zapytałem się o to Panią Beatę, moją nauczycielkęangielskiego. Okazało się, że to ja miałem rację – Elżbieta II objęła tron poswoim ojcu, Jerzym VI, zaś Jej matka nigdy oficjalnie nie rządziła Wielką Brytanią. Też miała na imię Elżbieta, ale była tylko Królową-Matką, nigdy na tronie nie zasiadała. Przed 1953 rokiem (kiedy to obecna monarchini objęłarządy), krajem rządził Jerzy VI.
W związku z powyższym, pierwszą Elżbietą nabrytyjskim tronie była ta z XVI wieku, z czasów Szekspira…

Będę musiał Babci niedługo powiedzieć o tym   🙂

 

Swoją drogą to ciekawe – kiedyś w telewizji była „Awantura o Basię”, a my z Babcią mieliśmy „Spór o Elżbietę”   😉

Posted on 25 lipca 2007, in Breataine Moire, Englaland, Oghaim. Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Rozmowy pod Wielkim Dębem...

